Mari0 Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Har i mange år hatt problemer med smerter lumbalt. Det hele startet med en whiplash på trampoline. Skaden ble "slått opp" igjen ved landing på rompa fra 10m i basseng. Dette er ca 10 år siden. Symptomer: Smerter dypt lumbalt, ingen stråling. Det føles tørt ut og det knaser litt når jeg posterior tilter bekkenet. Store triggerpunkter i ryggstrekkere lumbalt også noe lengre opp. Har også triggerpunkter i piriformis området. Har også noe overdreven lordose lumbalt og kyfose thoracalt. Er generelt sterkere i press øvelser vs dra øvelser. Smerten blir mye verre hvis jeg sitter og spesielt hvis jeg har fleksjon i ryggen. Kan være helt smertefri hvis jeg står og beveger meg. Tilltak: Har gått til mange terapauter. Manuellterapauten på NIMI konstanterte en svakhet i multifidus lumbalt(?) Lurer litt på hvordan han kan se dette bare ved å se på meg. Har ganske vellutviklet gluteus så har nok ingen svakhet her.Har prøvd alt av egenmassasje, mobilisering av hofte, styrke rompe/mage osv.. Jeg har generelt vært glad i å hyperekstandere i de fleste øvelser og mistenker selv at dette kan ha gjort ting værre. (jobber mye med å brace nå) Av Manuellterapauten fikk jeg noen øvelser som jeg jobber med: mobilisering av hofte, 1 fot RDL, en rotasjonsøvelse og straight leg raise. Litt frustrert og lurer veldig på hva dette kan være? Noen innspill? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23694-lumbale-smertertriggerpunkt-i-ryggstrekkere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.