Geddy1234 Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Hei, Skulle gjerne hatt litt råd/tips angående hvilket treningsprogram jeg skal velge Info om meg: Mann 31 år, 165 cm, ca. 70 kg. Har trent styrke i flere år, og fått ganske bra resultater (men ikke helt fornøyd ). Jeg er ikke naturlig tynn, men litt kraftig bygd PS Benkpress med stang tar jeg ikke grunnet skulderproblem, bruker manualer i stedet. Målet mitt med treningen er godt definerte muskler med en lav fettprosent. Ønsker å kjøre intervalltrening 2-3 ganger i uken for å få ned fettprosenten og beholde mest mulig muskelmasse. Per i dag har jeg ok definerte muskler med en fettprosent rundt 13%, men kunne nok trengt litt mer muskler, spesielt bryst og armer. Har lest tråden her inne om "ferdigoppsatte treningsprogram ut fra treningserfaring", og synes starting strength/5x5 virker veldig grei. Liker øvelsene og den klare progresjonsmodellen. Men er også ganske glad i 2-splitt, som jeg trener med nå. Slik ser den ut: Dag 1 (tung) 3 set x 5 reps Knebøy Markløft Hang ups Ro-øvelse Barbell bicep curl Dag 2 (tung) 3 set x 5 reps DB press Incline flyes Skulder press Triceps tau Body lever YTWL for skuldre Dag 3 (volum) 3 set x 12 reps Knebøy/lunges Calf raise Hang ups med assistanse DB bicep curl Dag 4 (volum) 3 set x 12 reps DB press/flyes Elevated push ups Skulder press Push ups smalt grep Sit ups YTWL Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem...bør jeg spise godt og trene for å gå opp i vekt (muskler og fett), for så å gå ned i fettprosent uten å miste muskler? Eller bør jeg si ja takk begge deler, med å gå ned i fettprosent og bygge muskler samtidig...? Er programet over greit for målet mitt om mer muskler og lav fettprosent, eller bør jeg velge et av programmene nevnt her på forumet? Eventuelt X-press programmet til Fjeldberg? Setter STOOOOOOR pris på spørsmål, tilbakemeldinger og deling av erfaringer Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23677-treningsprogramwhat-to-choose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geddy1234 Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 For å svare meg selv hero_O ...nå har jeg valgt å kjøre på med x-size programmet til mr. Fjeldstad. Gleder meg:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23677-treningsprogramwhat-to-choose/#findComment-840247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.