Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Skulle gjerne hatt litt råd/tips angående hvilket treningsprogram jeg skal velge :)

Info om meg:

Mann 31 år, 165 cm, ca. 70 kg. Har trent styrke i flere år, og fått ganske bra resultater (men ikke helt fornøyd :)). Jeg er ikke naturlig tynn, men litt kraftig bygd :) PS Benkpress med stang tar jeg ikke grunnet skulderproblem, bruker manualer i stedet.

Målet mitt med treningen er godt definerte muskler med en lav fettprosent. Ønsker å kjøre intervalltrening 2-3 ganger i uken for å få ned fettprosenten og beholde mest mulig muskelmasse. Per i dag har jeg ok definerte muskler med en fettprosent rundt 13%, men kunne nok trengt litt mer muskler, spesielt bryst og armer.

Har lest tråden her inne om "ferdigoppsatte treningsprogram ut fra treningserfaring", og synes starting strength/5x5 virker veldig grei. Liker øvelsene og den klare progresjonsmodellen. Men er også ganske glad i 2-splitt, som jeg trener med nå. Slik ser den ut:

Dag 1 (tung) 3 set x 5 reps

Knebøy

Markløft

Hang ups

Ro-øvelse

Barbell bicep curl

Dag 2 (tung) 3 set x 5 reps

DB press

Incline flyes

Skulder press

Triceps tau

Body lever

YTWL for skuldre

Dag 3 (volum) 3 set x 12 reps

Knebøy/lunges

Calf raise

Hang ups med assistanse

DB bicep curl

Dag 4 (volum) 3 set x 12 reps

DB press/flyes

Elevated push ups

Skulder press

Push ups smalt grep

Sit ups

YTWL

Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem...bør jeg spise godt og trene for å gå opp i vekt (muskler og fett), for så å gå ned i fettprosent uten å miste muskler? Eller bør jeg si ja takk begge deler, med å gå ned i fettprosent og bygge muskler samtidig...?

Er programet over greit for målet mitt om mer muskler og lav fettprosent, eller bør jeg velge et av programmene nevnt her på forumet? Eventuelt X-press programmet til Fjeldberg?

Setter STOOOOOOR pris på spørsmål, tilbakemeldinger og deling av erfaringer :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23677-treningsprogramwhat-to-choose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...