Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Er ganske fersk når det kommer til trening og kosthold, og kunne trengt litt råd ang. matvaner.

Er en gutt på 21 år.

Vekt: 100kg.

Høyde: 195cm.

Har trent styrke siden nyttår og trener 4 ganger i uka (X-size programmet til Thomas Fjeldberg).

Har ikke satt opp noen som helst diett, bortsett fra at jeg har kuttet ut så og si alt av brus, godteri osv.

En vanlig dag med måltider ser ca ut som følgende:

- Frokost: 2-3 brødskiver med ett glass juice/vann.

- Lunsj: 5-6 brødskiver.

- Før trening: Yoghurt, banan. Evt. 2 brødskiver. (Tar gjerne imot tips om enkelt mellommåltid før trening).

- Etter trening: Banan, proteinshake. Evt. en brødskive eller en annen frukt før middag.

- Middag: Vanlig, norsk husmannskost. Går mye i kylling, fisk og kjøtt med grønnsaker, poteter, pasta eller ris.

- Kveldsmat: Brødskiver. Evt. Middagsrester.

Er klar over at jeg bør kutte i brødmat. Noen som har tips til enkel mat som egner seg bedre for muskelvekst enn brødmat? Spesielt vanskelig med lunsj og mat før trening ettersom disse måltidene inntas på jobb. Spiser jeg for mye? For lite?

Takk på forhånd for tips og råd!! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23652-hjelp-og-tips-ang-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...