Gå til innhold

Trenger hjelp til oppsett av treningsprogram


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei :) jeg trenger hjelp til treningsprogram. Jeg er 22år, frisørlærling, 170cm høy og veier rundt 56kg ca.

Jeg trente en del med mi søster før, men det er desverre en stund siden, for jeg flyttet til Stavanger og ikke har hatt noen å trene med, jeg syns det er lettere å trene når man er to, men det skal ikke stoppe meg lenger og kanskje jeg får noen å trene med etter vært :)

Så jeg håpte på at dere kunne hjelpe meg med å sette opp et treningsprogram som passer til meg? og et kostholds plan? jeg har litt for lett til å skeie ut med godis å sånt, men det skal bli en stopp på nå! :)

Tenkte å begynne litt forsiktig med treningen først, så kjøre på?

Jeg vil bli sterkere og få noe mer markerte muskler og litt ned i fettprosenten på magen.

Jeg tenkte å lage meg en trenings logg her inne, å legge ut bilder før jeg begynner og etter vært, mål osv. Har tenkt lenge på å lage meg det, så da jeg kom denne nett siden, så ble jeg utrolig glad. Det er utrolig bra motivasjon og gøy å følge loggen når en ser det går fremover og klarer målene sine. :D

Kjempe glad for alle tips og anbefalinger.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann og velkommen hit :)

Jeg ville ha prøvd meg på dette programmet her: https://www.tn.no/drivkraft/artikler/release-your-potential

Det er ett ferdigoppsatt program som dekker hele kroppen, og åpner du den pdf-filen, så er det masse nyttig lesestoff om kosthold, og jeg tror også det er ett kostholdsoppsett der også :)

Men det er en bra plan å ta det pent og lære seg riktig teknikk i de forskjelige øvelsene før man legger på vekter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hva mange bra tips der, men det sto ikke hva man skal trene av de øvelsene utover de 3dagene?

Jeg fikk en trenings plan av mi søster her om dagen, så lurte på om dere kunne sjekke ut den å se om det høres bra ut? :)

Mandag: Bein + mage

Markløft 3-4 * 8-10 rep

Knebøy på et bein 3 * 10-12rep

Notdic hamstring 3* 6 rep

Rygghev strak 2-3 * 8-15reps

Knestående rulle 3* 8-15rep

Fritforstående beinløft 3* max sec reps

Tirsdag: Overkropp

Benkpress 3* 8-12 reps

Liggende kroppsheving i smith 3* max reps

Nedtrekk til bryst 3* 8-12rep

Stående side hev 3* 8-12rep

Stående bicepscurl 3* 8*12rep

Torsdag: Bein +mage

Knebøy 3-4*8-12reps

Markløft m/strake ben 3*8-12reps

gående utfall 2*8-12reps

Legg extension 3*8-12reps

Hofte fleksjon i slynge 3*8-12reps

sideliggende bekkenhev hold i 30-40sek på hver side

Fredag: overkropp

Pullups 3* 8-10reps

Skråbenkpress 3*6reps

sittende roing mot bryst 3*6-8rep

liggende brystpress 2*6rep

stående skulderpress fra bryst 3*8-10rep

Foroversittende sidehev 3*8-15rep

Hun fikk det av en som lagde det til henne, hun kunne nå alt det i fra før så hun gav det til meg.

I det siste har jeg bare vært på litt gruppetrening, step+styrke osv.. Men nå skal jeg begynne med styrke og.

Anbefaler dere å kjøre kondisjon og styrke samme dag? evt hva skal jeg gjør først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I RYP-programmet skal du trene alle de oppsatte øvelsene hver treningsdag(annenhver dag), også kan du godt trene litt kondisjon etter styrketreningen, eller på egne dager :)

Som nybegynner ville jeg heller ha kjørt ett ferdigoppsatt program, istedet for å drive å splitte opp treningen som søsteren din har gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trente en del før og trent litt innimellom, ikke bra. så kan øvelsene, men må jo begynne en plass igjen :) Off har blitt så svak:P

Forestten, jeg må trene håndleddene også, er veldig svake i de:S hva skal jeg bruke for å trene dem best mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trente en del før og trent litt innimellom, ikke bra. så kan øvelsene, men må jo begynne en plass igjen :) Off har blitt så svak:P

Forestten, jeg må trene håndleddene også, er veldig svake i de:S hva skal jeg bruke for å trene dem best mulig?

Push ups på knokene funker men kanskje litt vondt.. Starter du på scratch med vekter og fokuserer på riktig utførelse vil håndleddene følge med, men kan bli stor belastning i Benkpress om du bruker mange kilo, Da funker håndledds støtter, greit å ta vare på leddene. Men ikke bruk de hele tiden for da blir du Hvertfall ikke sterkere i leddene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...