Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kvinne, 42 år, aldri løftet eller trent i hele sitt liv. Er 1.68 høy, veier nok 100 eller noe mer. Skal helst være ferdig slanket til jul. Har Stålvilje. Går på lavkarbo, ligger på rundt 1500 kcal per dag, og i de kcal er det innbakt ca 100 gram protein per dag. Har de siste årene sittet rolig i 12 - 14 timer per dag, så bare det å gå noen timer i uka gjør at fettet raser av. Men så er det musklene, hun vil ha styrke - ja, men de skal synes. Låra er naturlig sterke, etter å ha båret på så mye vekt i 20 år. Tester på studioet viser at hun drar over 5 reps med 50 kg i mark, mens 8 - 10 reps med 30 i bøy er nok der. Kjører nok en 10 - 12 reps på 20 kg i benk, og 5 - 6 reps med 20 kg militærpress.

Jeg har satt henne på fullkropp 3 ganger i uka, og hun vil aldri i verden hoppe rundt i en sal - hun vil ha resultater, og mener fult og fast at da er det vekter som må til. Hun vil gjerne trene så mye som tilrådelig er, hun er selvstendig næringsdrivende, og kan trene 7 dager i uka. Er fullkropp best? Eller splitt? Det er ikke bare styrke hun vil ha, det er også volum inne i bildet her. Fettforbrenningen gjøres med lange gåturer foreløpig, men det er klart at også løftinga gjør en del her. Synspunkter på fullkropp eller splitt på volum/styrke her?

Fortsetter under...

På et såpass høyt underskudd ville jeg kjørt henne på submaks fullkropp tre ganger i uken, slik du har gjort. Hun har enda bra med fettmasse, så ikke umulig at hun vil kunne bruke en del av dette til å fore kroppen med nok energi totalt til at den klarer å bygge litt muskler mens hun går ned. Optimalt vil det neppe være, men alle monner drar. Hovedfokus bør jo uansett være på maks tap av fettmasse sammen med minimalt tap av muskelmasse - og alt annet bør være en bonus. Det er i hvert fall min mening.

Om hun jobber mye med teknikk og holder seg under 90% av maks i de rep ranges hun jobber vil hun ha et utrolig bra utgangspunkt til å fortsette å få bedringer i tiden fremover, men jeg tror jeg ville forsøkt å få gehør for at mange år med inaktivitet ikke kan reverseres på noen få måneder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...