Gå til innhold

Active Education - ?


Draug

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ingen grunnleggende studiekompetanse men har realkompetansen inne og har tenkt å slenge meg på et deltidskurs hos APT, men hvordan går man fram mtp lånekassen og alt det andre byråkratiske?

Tenkte å spørre her før jeg ringer rundt :)

mvh

Ole J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Hei

Jeg har ingen grunnleggende studiekompetanse men har realkompetansen inne og har tenkt å slenge meg på et deltidskurs hos APT, men hvordan går man fram mtp lånekassen og alt det andre byråkratiske?

Tenkte å spørre her før jeg ringer rundt :)

mvh

Ole J.

Studietilbud - afpt.no

=

Støtte fra lånekassen - Støtter lånekassen AFPT sine utdannelser?

Du får ingen støtte fra Lånekassen på AFPT sine utdannelser.

Trenger du hjelp? - afpt.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Føler meg som en idiot, mente Active Education.

Lånekassen

* Når du studerer med Active Education, er du per definisjon student i Norge og skal derfor ikke søke om støtte til utdanning i utlandet. Du skal søke om ordinær utdanningsstøtte for studier i Norge, og det tilgjengelige støttebeløpet er i dag på kr 46 250 per semester. Utdanningsstipendet utgjør 40 prosent av dette. Stipendet blir i første omgang utbetalt som lån, men blir etter eksamen omgjort til stipend så sant du består alle eksamener. Dette kan du lese mer om på Lånekassens nettsider.

Det som er viktig å merke seg er at lånet utbetales over tid, og at du ikke mottar hele beløpet på en gang. På Lånekassens nettsider finner du en oversikt som viser når du vil få utbetalt beløpene: Lånekassens nettsider.

* Ca. 3 måneder før studiestart får du tilsendt en veiledning av oss for hvordan du skal søke om utdanningsstøtte fra Lånekassen. NB: Det er viktig at du ikke søker før du har mottatt denne, slik at du er helt sikker på å motta det riktige støttebeløpet.

Når du studerer med Active Education, er du per definisjon student i Norge og skal derfor ikke søke om støtte til utdanning i utlandet.

MANGLER DU GENERELL STUDIEKOMPETANSE?

Du kan fortsatt studere hos oss selv om du ikke har generell studiekompetanse, men du må da oppfylle reglene for enten realkompetanse eller 23/5-regelen. Disse reglene kan du lese mer om i linkene under:

- 23/5-regelen

- Realkompetanse

Husk at du ikke skal søke via samordna opptak, men melde deg på direkte via våre websider HER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Ja, har lest såpass ;)

Meningen var bare å høre om det var andre som har gått den veien, gjennom realkompetanse.

Litt greit å forberede seg litt i forkant.

Uansett, takk for svar Nitram

Det er ikke forskjell på noenting bortsett fra at du må sette kryss for at du søker igjennom "realkompetanse" :) Så blir du vurdert, kommer du inn skal du kunne alt det alle andre skal kunne for å bestå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...