Samdani Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Hei, jeg er en mann på 25, veier 82kg og er 174 høy. Jeg har alltid vært aktiv med fotball men har blitt mer og mer opptatt av skole og jobb de siste årene. Nå vil jeg tilbake til form og glede. Kostholdet er mer typisk student enn en treningsnarkoman. Jeg er ikke direkte feit men vil få frem markeringene og muskler igjen. Nå har jeg fått tilgang til et treningsstudio døgnet rundt via jobben, da kan det vel ikke være noen unnskyldninger? Jeg lurte på om noen er villig til å hjelpe meg med et treningsprogram, der jeg får hele opplegget med hvilken dager jeg trenger, bein, bryst etc (Full oppsett). Jeg ser også etter et diet program som heller sier meg hva jeg skal spise enn hva jeg ikke bør spise (det vet vel alle nå?). Jeg søker oppskrifter og fullt opplegg som jeg følger slavisk.Jeg har begynt å trene 3 ganger i uka nå men er vil øke til 5 dager i uka med riktig veiledning. Er det noen som er snill og villig til å hjelpe meg til å bli en bedre utgave av meg selv? PS jeg er så glad jeg fant denne siden. Takk for alle eventuelle svar og hjelp ) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22926-motivert-og-klar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen Lest denne? Som du begynner er det fordelaktig å starte med et fullkroppsprogram eller en 2 splitt. Ved dette får man trent hver muskel minst 2 dager i uka, som har vist seg å være 'best' i forhold til muskelvekst. ET fullkroppsprogram kjøres da 3-4 ganger i uka, og en 2 splitt da 4 ganger i uka. Noe mer trenger du ikke med det første. De fleste trenger ikke en diett, de trenger en livsstilsforandring for å klare å holde trening og kost ved like så ikke går i perioder og så slutter man igjen. Ha en kontinuitet. Først trenger du å finne din BMR, altså det du trenger hver dag for at kroppen din og organene dine skal fungere optimalt. Legg merke til at dette er det laveste du skal gå i kalorier og man skal aldri gå under BMR. Din BMR ligger på ca 1900 kcal. Med aktivitetsnivået ditt er kcal behovet ditt ca 2900, noe som tilsier at du vedlikeholder den vekten du har pr i dag. Skal man opp i vekt legger man seg litt over, skal man ned går man under. Nå vet jeg ingenting om hvor mye muskelmasse du har fra før av, men det er viktig å bygge seg opp en grunnstyrke først, før man tenker på synlige muskler og packen Så har du som mål å bygge muskler først, eller ned i fett%? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22926-motivert-og-klar/#findComment-821214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.