wombat Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 En slimposebetennelse i skulderen kommer som oftest av for dårlige plassforhåld i skulderen. Det er en viss grad genetisk betingen avhengig av hvilken acromiontype man har (et benfremspring på oversiden av skulderen som har ulik grad av bøyning nedover), men er også veldig avhengig av hvordan motorisk kontroll man har over skulder og skulderblad. Om SKulderblad og skulderledd ikke er korrekt samkjørt vil ofte denne slimposen kunne komme i knip og bli irritert, med det resultat at den hovner opp og plassforholdene blir ytterligere innskrenket. En kortisonsprøyte vil ofte kunne redusere hevelsen og ta bort smerten, men om irritasjonen kommer som følge av en feilbelastning vil man sjeldent bli helbredet av en sprøyte. Om skaden kommer etter et traume er saken annerledes. Når det er sagt er det ikke gitt at det er en slimposebetennelse det er selv om legen har sagt det. Det er en diagnose jeg setter relativt sjeldent, sammenliknet med andre impingementskader som er betydelig vanligere. En helt sikker diagnose har man ikke uten MR/ultralyd. I mitt tilfelle har jeg tatt MR og fått beskjed om det på skuldre og det var også i knærne som jeg forstod det. Eller det stod samme forklaring i det brevet som legen sa var slimposebetennelse. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22920-hvilken-type-behandler-skal-jeg-henvende-meg-til/page/2/#findComment-830624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Det er akkurat det jeg er redd for, nemlig at sprøyta skal gjøre vondt verre.. Kroppen utvikler jo også en toleranse for kortisol såvidt jeg har forstått, slik at dosene bare må bli større og større etterhvert og det er ikke noe jeg ønsker. Kjipt at det skal være økonomiske midler som setter en stopper for skaderehabiliteringa di Begynner selv å fokusere mer og mer på ettbeinsøvelser og trening med manualer etc. for å jevne ut. Merker det jeg er mye sterkere i ene siden av kroppen egentlig. Ja, min mor har fått sånn binyreproblemer av kortison. Riktig har hun gått på 20-80 mg hver eneste dag i 20 år da og ble ikke syk før nå, men noen kan jo få det fortere enn andre. Også er det noe med.. hmm, tør jeg dette... At kroppen ikke klarer et eller annet. Nei, jeg tør ikke si hva det er xD Husker ikke korrekt hva det var. Ja, det er jo litt synd, men har tenkt å bytte lege når jeg er ferdig med noe greier der. Mulig jeg skal prøve meg på ettbeinsøvelser og manualer selv. Har gjort utfall tidligere, så kanskje ihvertfall ta det i tillegg til det andre. Finnes jo en slags ettbeinsmarkløft også. Jeg er også sterkere på den ene siden, også merker jeg grådig vondt overalt når jeg går på asfalt, men ikke ujevnt terreng - så om du liker tur kan jo det være noe å tenke på Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22920-hvilken-type-behandler-skal-jeg-henvende-meg-til/page/2/#findComment-830626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noen123 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Det er akkurat det jeg vil unngå, kjipt å sitte der om 20 år med plager man kunne unngått! Er bare å bytte lege dersom man har en kjip fastlege, jeg har heldigvis er superkjekk lege som jeg går godt overens med! Har faktisk ingen problemer med å jogge/gå på jevnt underlag, som tredemølle og asfalt, heldigvis! wombat 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22920-hvilken-type-behandler-skal-jeg-henvende-meg-til/page/2/#findComment-830694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noen123 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Kom forresten til å tenke på en ting, vil det være gunstig for meg å bygge opp under ene foten på markløft/bøy for å jevne ut, eller vil dette være mindre lurt? kommer ihvertfall ikke til å slutte med bøy/mark med det første Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22920-hvilken-type-behandler-skal-jeg-henvende-meg-til/page/2/#findComment-830929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.