Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på snart 18 år. Jeg holder på med å gå ned i vekt, og det går selvfølgelig ikke uten å ha en god kost. Jeg begynner snart i sommerjobb, som da foregår på et lakseslakteri. Der er det veldig tungt arbeid, og man blir veldig fort sulten og sliten. Så da lurer jeg på om noen har tips til HVA jeg kan ha med meg på jobb? Det er fire pauser på 15 min gjennom dagen, og hver gang må jeg spise (bruker også å droppe en gang). Brødskiver er uaktuelt, da jeg kommer til å spise meg ihjel (slik jeg gjorde i fjor. La faktisk på meg av det). Cottage cheese, skyr og sånt blir litt dyrt i lengden, men går selvfølgelig av og til. Noen som har forslag?

Så lurer jeg på om noen har litt tips til hva jeg kan ha til middag og sånt også? Har sett i her på fitnessbloggen, men finner ikke noe som frister. Tenkte å sette opp en matplan for to uker (da det er to uker jeg er hjemme alene. Perfekt for å spise clean) Forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22795-trenger-tips-til-matplan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Matpakker:

Hvorvidt du "spiser deg ihjel" på brødskiver, kommer vel an på mengdene du spiser - som med alt annet. Jeg har vært veldig glad i polarbrød extreme som nistemat: Ett polarbrød med en passe bit kyllingfilet inni, gjerne sammen med litt kesam med hvitløk og krydder/ agurk/stangselleri. Ett sånt = ett måltid. Fruktsalat av appelsin, eple,kiwi,banan - gjerne litt rosiner/hakkede nøtter/ solsikkekjerner oppi og vaniljekesam til (med mindre du får cravings av frukt). Kyllingsalat med masse godt grønt etter hva du liker, gjerne med litt pasta i. Termos med grønnskassuppe, jevnet med stavmikser og små boller av karbonadedeig oppi metter godt. Yoghurt/kesam med litt havregryn, noen rosiner og nøtter/mandler (jeg bruker å ha det tørre for seg og hive oppi når det skal spises, så det ikke blir så bløtt).

Matpakker:

Hvorvidt du "spiser deg ihjel" på brødskiver, kommer vel an på mengdene du spiser - som med alt annet. Jeg har vært veldig glad i polarbrød extreme som nistemat: Ett polarbrød med en passe bit kyllingfilet inni, gjerne sammen med litt kesam med hvitløk og krydder/ agurk/stangselleri. Ett sånt = ett måltid. Fruktsalat av appelsin, eple,kiwi,banan - gjerne litt rosiner/hakkede nøtter/ solsikkekjerner oppi og vaniljekesam til (med mindre du får cravings av frukt). Kyllingsalat med masse godt grønt etter hva du liker, gjerne med litt pasta i. Termos med grønnskassuppe, jevnet med stavmikser og små boller av karbonadedeig oppi metter godt. Yoghurt/kesam med litt havregryn, noen rosiner og nøtter/mandler (jeg bruker å ha det tørre for seg og hive oppi når det skal spises, så det ikke blir så bløtt).

Takk for svar! :-) Jo, det at jeg spiser meg i hjel på brødskiver, vil da si at jeg hadde med meg 5-6 brødskiver hver dag, og var fremdeles sulten etter det igjen. Ganske uheldig med valg av matpakke, må jeg si. Man blir utrolig sulten i løpet av dagen, da man bare står strakt og bruker hendene hele tiden (står på et bånd/linje) = bruker masse energi, hehe :)

Har du noen middagsforslag?

Omelett, proteinpannekaker, proteinvafler, wraps, lomper, pitabrød osv. med masse kjøtt/kylling/fisk og grønnsaker, gryteretter, wok (godt kaldt også), salater, tunfisksalat, proteingrøt (også gådt kaldt) og middagsrester i alle former og fasonger funker jo fint :) Det meste får plass i en boks og kan dermed tas med på jobb, og finner du ingenting som frister i denne tråden er det bra jobba :hungry:

Omelett, proteinpannekaker, proteinvafler, wraps, lomper, pitabrød osv. med masse kjøtt/kylling/fisk og grønnsaker, gryteretter, wok (godt kaldt også), salater, tunfisksalat, proteingrøt (også gådt kaldt) og middagsrester i alle former og fasonger funker jo fint :) Det meste får plass i en boks og kan dermed tas med på jobb, og finner du ingenting som frister i denne tråden er det bra jobba :hungry:

Wow, tusen takk for tips! Likte den siden utrolig mye :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...