Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis man skal ha havregrøt til frokost kan man ha det i gryta kvelden før og helle over vann og la det stå bløtt over natten. Da trenger det bare et oppkok. Sparer gass og tid samtidig som fytinsyrene blir nedbrudt og man opptar mer av vitaminer og mineraler fra havregrynene :)

Fortsetter under...

Gjest nobro
Hvis man skal ha havregrøt til frokost kan man ha det i gryta kvelden før og helle over vann og la det stå bløtt over natten. Da trenger det bare et oppkok. Sparer gass og tid samtidig som fytinsyrene blir nedbrudt og man opptar mer av vitaminer og mineraler fra havregrynene :)

Wow. Ja det var mye mer praktisk og gassbesparende enn å koke opp 2-3dl vann og tømme i havregrynblandingen:)

Wow. Ja det var mye mer praktisk og gassbesparende enn å koke opp 2-3dl vann og tømme i havregrynblandingen:)

Nei, det blir jo ikke noe enklere enn å bruke prekokte gryn i porsjonspakker, men enklere enn å bruke vanlig havregryn uten bløtlegging. Tar mindre plass i sekken da.

Prekokte? Vanlig uten bløtlegging? Hvorfor snakker du om alle disse løsningene når denne er midt i blinken?

AXA Bjørn havregrøt med eple og kanel - Axa

Som sagt, det var ikke et alternativ til den, mer enn alternativ måte hvis man foretrekker tradisjonelle havregryn :)

Tenkte på vanlig havregryn ja, lettkokte, selvom de vanlige store kanskje har litt bedre konsistens. TransformedImage.ashx?h=411&w=340&url=%2FGlobal%2FAXA_Bjorn_Havregryn_orginal_Lettkokte_ovan.png'

Overnight-oats var et godt tips, takk ;)

Hehe, det ser sikkert passe smart ut å ha en bolle ellno med havregryn og vann/melk (kommer an på om jeg får kjøpt melk der?) stående på rommet om natta..

Har noen av dere erfaringer fra "sovesal"? :)

Annonse

Haha, tenkte ikke helt på at dere skal overnatte på hytter nei...

Heheh, trodde jeg hadde sagt det, men da var jeg nok ikke tydelig nok :) Skal overnatte på betjente og selvbetjente DNT-hytter. Greit og praktisk (og ganske billig) som første ordentlige fjelltur uten foreldre.

Heheh, trodde jeg hadde sagt det, men da var jeg nok ikke tydelig nok :) Skal overnatte på betjente og selvbetjente DNT-hytter. Greit og praktisk (og ganske billig) som første ordentlige fjelltur uten foreldre.

Joda, jeg leste nå det, men kan jo ikke tenke over alt man har lest bestandig :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...