Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1. Ingen styrketrening på diett = tap av muskelmasse.

2. Tap av muskelmasse = lavere forbrenning og i verste fall *høyere fettprosent*.

3. Lavere forbrenning = tregere vektnedgang.

4. Tregere vektnegang = som regel lavere kalorier

5. Gå til en og repeter ond sirkel frem til styrketrening påbegynnes.

Jeg må også gratulere med 28kg nedgang, men jeg er nødt til å nevne at dette kanskje hadde vært over 30 om du hadde trent styrke ved siden av - eller i hvert fall høyere andel fett i vekttapet.

Fortsetter under...

Jeg er kvinne (23år), 160 høy, vekten min er nå på 72kg (startet på 100kg) og begynte på diett for ca. 7 måneder siden.

Trener egentlig ikke noe særlig, det jeg får av mosjon er som regel bare å gå turer, gå til og fra bussen osv. i tillegg har jeg en nokså aktiv jobb. Er klar over at jeg kanskje burde legge inn noe mer trening...

Gratulerer med bra nedgang så langt!

Enig i det de andre skriver over her angående styrketrening. Det er viktig for å bedre forholdet mellom muskler og fett.

Men etter 7 måneder så har kroppen vært lenge på underskudd. Anbefaler deg å ta en pause en stund, minst et par uker og gjerne en hel måned. Øk gradvis det du spiser og prøv å kom opp i det du normalt bør ligge på i forhold til høyde og vekt (ca 2000 kalorier om du er lett aktiv). I den perioden kan du gjerne begynne å trene styrke, da gir du også kroppen bedre muligheter for å bygge muskelmasse.

Antageligvis vil du gå opp et par kg igjen i denne perioden, men så lenge du ikke spiser noe særlig mer enn de 2000 kcal og øker gradvis så vil dette bare være kroppsvæske og tarminnhold så du trenger ikke engste deg over dette. Starter du samtidig med styrketrening så er det godt mulig at du vil se at midjemålet går ned selv med høyere energiinntak.

Etter pausen så kutter du igjen i kaloriene, men prøver da å kutte minst mulig for å oppnå vektnedgang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...