Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg har nådd den grensa hvor jeg har unnet meg litt for mye en stund og rett og slett reagerer fysisk på mangel av sukker i kostholdet. Er derfor på en sukker detox, der jeg spiser rent og forsøker å holde meg unna lyst brød, juice og diverse. Hvor lang tid tar det før sukkerabstinenser avtar? Og hvor lang tid tar det før det er ute av systemet? Et døgn? Flere dager?

Fortsetter under...

Interessant spørsmål egentlig! En ting er hvor lang tid selve fordøyelsen bruker på å kvitte seg med avfallsstoffene... Tipper sukkeret er ganske raskt gjennom systemet, og da er det det psykiske som gjenstår. Jeg ville uansett regna med et døgn før jeg forventa noen som helst følelsesmessig forandring. For du har vel ikke dårlig tid?

Det snakkes om personer med proteinintoleranse som opplever abstinenser i opptil flere uker, hos deg handler det ikke om opioder som lagres i kroppen, så tipper du fysisk vil være i stand ganske tidlig. Vet ikke om du vil kalle det en avhengighet eller et behov. Men det blir det samme om det er røyk, sukker eller heroin (behovet). Det handler vel til syvende og sist om å kvitte seg med nettopp behovet og å få ro psykisk. Desto mere du venter og tenker på sukker, vanskeligere blir det. :) Anyway, lykke til!

Jeg har ikke dårlig tid, dette gjør jeg ofte. Men jeg husker ikke hvor lang tid det tok sist og kjenner det hadde vært greit og hatt et tidsperspektiv å forholde seg til så jeg vet hvor lenge jeg må vente før det verste er over:P Sant som du sier, mye psykisk i bildet her. Jeg bruker å gå på disse sukkersmellene når jeg er stressa og har mye indre uro.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...