Gå til innhold

Forholdet mellom fett, proteiner og karbs.

Anbefalte innlegg

Eeek, så det vil si at man må ligge 1000 kalorier i minus hver dag, for å gå ned 1 kg på en uke? Da vet jeg det, men tror nok jeg legger meg litt høyere for å ikke gå på veggen:p

1 kg i uken er MYE! Og det er innmari tungt å holde det av i etterkant. Og ikke minst er det veldig fort gjort å gå på en smell under dietten. Jeg sier heller ikke dette fordi alle andre mener det, men fordi jeg har erfart det selv. Alt ble mye lettere når jeg gikk over til å ta av mindre av gangen, og jeg har faktisk klart å holde det av.

Prøv deg på 0.5kg som maks, og husk at det er vanlig at det kan stagnere noen uker.

Fortsetter under...

Eeek, så det vil si at man må ligge 1000 kalorier i minus hver dag, for å gå ned 1 kg på en uke? Da vet jeg det, men tror nok jeg legger meg litt høyere for å ikke gå på veggen:p

Med et underskudd på 1000 kcal om dagen vil du trolig miste en del muskler og. Ser du skriver du skal ned i vekt, men med mindre muskelmasse vil du også få en lavere forbrenning på sikt. Som Siri her også sier, jeg ville lagt meg på 500 kcal i underskudd pr. dag.

Lurer litt på dette her med makronæringsstoffene a)fett og B)karbohydrater : (skriver her, sikkert relevant til tema, så slipper jeg å lage ny tråd);)

Spørsmål 1 - hvilken av disse to er det som gir mest vektøkning hvis man er i kalorioverskudd og _ikke_ trener ??

Dette siden, Robert skrev i min tråd om lavkarbo, i innlegget sitt; " Jo høyere fettprosent og lavere aktivitetsnivå, jo mindre karbohydrater bør du spise. Så mye, middels eller lite karbohydrater? Det spørs på individet"

Spørsmål 2 - Så hva burde jeg gjøre? Kutte ut mest mulig karbo, eller ha nogenlunde optimal fordeling mellom fett, proteiner, og karbo?? (mitt mål er å få ned fettprosenten *snarest*)

Gjest Slettet
1 kilo vektnedgang er 9000 kcal i underskudd:) 0.5 kg i uken er nok et bedre mål. Hastverk er lastverk!

er forskjell på kg fett(som i fett fett) og fettvev :)

Sitat fra en annen side:

Fordi:

• Ett kilo fett slik vi finner den i matvarer inneholder 9000 kcal. Å spise ett gram fett tilfører derfor kroppen 9 kcal.

Å slanke bort ett kilo fettvev er en annen sak, i den forbindelse må man ha ett kaloriunderskudd på i overkant av 7000 kcal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...