Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med et par vonde akillessener siden jeg forsøkte meg på et par joggeturer i våres. Siste løpetur var 21 april, men jeg har fortsatt tidvis ubehag (når jeg våkner om morgenen og etter av og til etter trening). Jeg forsøker generelt å unngå trening som belaster, men jeg har Power Cleans i treningsprogrammet mitt (starting strength). Da kjenner jeg det mer i dagene etter jeg har trent PC.

Jeg har forsøkt med eksentriske tåhev og det virker som det fungerer. Hvor ofte bør jeg trene dette? Hvor mange sett og reps evt? Er det andre øvelser jeg kan ta? Bør jeg kutte ut Power Cleans?

Merker det sitter langt inne å gå til behandler og evt ta trykkbølgebehandling. Har mest lyst å fikse det selv.

Setter pris på tilbakemelding om noen har kunnskap om dette.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22382-vonde-akilles/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk i likhet med deg vondt i akilles etter en joggetur.

Jeg tror jeg brukte dette programmet med eksentriske tåhev.

NY Eks tren Akilles - Skadefri

Er ikke helt sikker på om det var det, men det fungerte ihvertfall veldig bra for meg. Det tok tid, men det fungerte veldig bra og de strakk ut akillessen min som føltes som en morken strikk når jeg begynte. Jeg ga meg når jeg hadde 20 kg ekstra vekt uten smerte. Jeg hadde ingen annen behandling enn den jeg utførte selv :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22382-vonde-akilles/#findComment-804413
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...