Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som har erfaring eller kvalifiserte meninger om å ha en time Pilates før styrketrening? Jeg antar at det ideelle er å fullt ut fokusere på en type trening om gangen, men med hektiske hverdager vil det være meget nyttig å få kombinert disse dersom det ikke går for mye utover styrkedelen.

Jeg pleier å trene to styrkeøkter i uken og en eller to økter med intervalltrening. Styrketreningen er basert på maksimal styrke i baseøvelsene knebøy, benkpress og markløft 5 reps a 4 serier hver gang samt noen tilleggsøvelser som varierer mellom mage, armer og skuldre/rygg.

Jeg antar at pilates kan bidra til en god oppvarming og økt bevegelighet av musklene, men at den også tar såpass hardt på kjernemusklaturen at styrkeøkten blir mer en utholdende økt enn fokus på maksimal styrke.

Etter en del søk på nettet er jeg ikke blitt mye klokere. Så da håp jeg noen av dere kan gi litt innsikt!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22359-pilates-f%C3%B8r-styrketrening/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...