Gå til innhold

Phat + Myo-reps, erfaringer/fordeler/ulemper?


ChristianR

Anbefalte innlegg

Hei! Mange vet jo at PHAT sitt treningsoppsett er helt fantastisk. Samme gjelder også Børge Fagerlis Myo-reps. Er det noen som har prøvd å mikse disse? Eller har dere noen tanker på om det kunne vært en fordel med tanke på overtrening f.eks? Phat er jo et krevende program, tenker bare man kunne redusert tiden pr.treningsøkt samtidig som at man fikk ennå bedre muskelaktivering med myo-reps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg byttet til myoreps på endel av høyrepssettene på hypertrofidagene halvveis uti PHAT og det funket fint for meg ihvertfall.

Kan være en idé å kjøre det igjennom slik det står en gang først så du kjenner på kroppen hvor mye volum det tiltenkt å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjørt myo-reps før, men har kjørt PHAT to ganger nå så er jo vandt til den typen trening og treningsmende, men tenker selvfølgelig alltid på dette med overtrening. Er ikke hver uke det blir tilstrekkelig med søvn f.eks. Vil myo-reps være en fordel da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjørt myo-reps før, men har kjørt PHAT to ganger nå så er jo vandt til den typen trening og treningsmende, men tenker selvfølgelig alltid på dette med overtrening. Er ikke hver uke det blir tilstrekkelig med søvn f.eks. Vil myo-reps være en fordel da?

Er jo ikke allverdens med sett på PHAT på hver øvelse heller, men det skal ikke bli noe verre ihvertfall. Overtrening er ikke noe problem så lenge du spiser nok mat og unngår failure.

Du kan jo jo begrense antall øvelser noe de første 3-4 ukene når du kjører det med myoreps siden det er en litt annerledes treningsform som brenner litt mer i musklene. Og så legger du de til igjen når du blir vant til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oddis

Her et eksempler på to dager fra PHAT. Har jeg forstått det riktig når det gjelder Myo-reps med tanke på hvor mange repetisjoner jeg har satt opp?

Dag 1 – Overkropp – Tung trening

Stangroing 5 +3-5 (1+1+1+1+1)

Pullups, assisted 6-8 +8 reps (2+2+2+2)

Benkpress m/stang 5 +3-5 (1+1+1+1+1)

Skråbenk m/manualer 6-8 +8 reps (2+2+2+2)

Dips 6-8 +8 reps (2+2+2+2)

Militærpress 5 +3-5 (1+1+1+1+1)

Shrugs 6-8 +8 reps (2+2+2+2)

Bicepscurl m/stang 6-8 +8 reps (2+2+2+2)

Franskpress 6-8 +8 reps (2+2+2+2)

Dag 6 – Bryst og armer – hypertrofi

Benkpress (Speedreps)

Skråbenk m/manualer 10-12 +15 reps (3+3+3+3+3)

Brystpress i maskin 12-15 + 20 reps (4+4+4+4+4)

Skrå kabelflyes 12-15 + 20 reps (4+4+4+4+4)

Preachercurls 10-12 +15 reps (3+3+3+3+3)

Konsentrasjonscurl 12-15 + 20 reps (4+4+4+4+4)

Hammercurl m/støtte 12-15 + 20 reps (4+4+4+4+4)

Triceps bak hodet m/ez-stang 10-12 +15 reps (3+3+3+3+3)

Triceps nedtrekk 12-15 + 20 reps (4+4+4+4+4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser ut som du har forstått det bra, men jeg ville ikke kjørt myoreps på tung dagen.

Med 6-8 reps har du full muskelaktivering fra første reps uansett og da kan du like godt kjøre vanlige sett

Ikke lås det altfor mye opp i repsområdene heller. Poenget et å trene nær, men ikke til utmattelse. Så om du klarer 16 reps om det skulle vært 12-15 så bare kjør på så øker du bare vekta neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...