Gå til innhold

Mengde proteinpulver, kreatin og andre kosttilskudd


Arajntos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan legge til kort at jeg inte ville brukt de anbefalte doser som står på pakningen. På de FLESTE kosttilskudd, så ber de deg ta nesten 4-5 ganger så mye som det du trenger. Dette for at du skal bruke det opp fortest mulig, og må kjøpe mirakelpillene på nytt:P

Eksempelvis Kreatin, så står det at du skal ta 3-5g fire ganger om dagen e.l. Det holder med 5g når som helst på dagen, ref. Bøe.

Når det gjelder proteinpulver, så benytter jeg det personlig som en tilsetning til måltider som kanskje ikke inneholder så mye proteiner. Jeg går ut i fra mye av artiklene her på fitnessbloggen. Bl.a. så kan du ligge på 2-2,6g proteiner/per kg muskler. Benytt mat og pulver for å komme deg opp dit=)

Fitnessbloggen har gode referanser for sine utspill om kosttilskudd og ... generelt alt. Så bruk søkemotoren for alt den er verdt!

Eneste jeg kommer på, er om du bruker ZMA(Sink, magnesium, B6...), så står det at du ikke skal ta det sammen med Kalsium;P Høhø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye proteinpulver du tar må uansett stå i stil med resten av inntaket den dagen (og din målsetning). Spiser du tre måltider med svære kyllingfileeter, 10 egg og en boks CC trenger du ikke slurpe nedpå 5 shakes liksom.

Fører du kostholdet ditt på diett.no kan du sjekke hvor mye protein du får i deg gjennom kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...