Gå til innhold

Angående proteinpulver


AlexDefoe

Anbefalte innlegg

Hei

Det er en ting jeg har lurt på å veldig lang tid. Jeg har brukt proteinpulver i en stund og det hjelper, men det fører til at jeg legger på meg litt rundt magen (dette gjelder mange). Så hadde jeg en samtale med en fitnessmann som fortalte at de fleste får i seg en overskudd med proteiner som fører til dette. Man kan ikke alltid regne scoups som proteinbøtta viste. Han sa at proffene regner det utifra sinn egen vekt.

Vet noen noe om dette? vil gjerne prøve det da, men vet ikke helt hvor mye osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du legger på deg eller ikke kommer an på om du har overskudd av kalorier eller ikke. Kcal ut vs kcal inn.

Proteinpulver er protein på samme måte som protein i mat er protein. Altså er den samlede mengden proteiner fra mat og proteinpulver den du skal tenke på.

Kort sagt; at du legger på deg har ingenting med proteinet i seg selv å gjøre, det er fordi du har mer kalorier inn enn du har ut.

Du kan følgelig da enten redusere inntaket av kalorier (spise mindre kalorier, noe som ikke nødvendigvis er det samme som mindre mat. Bare mindre kaloritett mat), eller øke forbruket av kalorier (aktivitet).

http://fitnessbloggen.no/protein-myter-og-fordeler/ her står det en del om protein. Litt nede på siden vil du finne en oversikt over proteinbehovet ved ulike mål. Det står oppgitt i antall gram protein per kilo kroppsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar

Men akkurat nå er jeg på bulk så jeg vil legge på meg, men jeg tenkte mer på områdene rundt mage - midje

Hvor fettet legger seg er det ingenting å gjør med. Noen sliter med at fettet legger seg over rumpa, andre låret, eller magen. Der du legger på deg mest ved kalorioverskudd er typisk de områdene hvor du mister mest fett ved kaloriunderskudd .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...