sg8 Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Når jeg trener så roterer høyre foten alltid lenger ut enn venstre foten (selv om venstre foten også roterer ut), det dersom jeg prøver å rotere den litt igjen føles det ubehagelig, og kneet går innover. Det er også slik når jeg står helt vanlig/går/løper. Venstre foten stikker også litt ut, men ikke så mye som høyre foten. Var hos naprapat pga. en del andre ting, men nevnte dette. Han ba meg prøve å peke føttene rett frem under øvelser, men det føles helt unaturlig, spesielt på høyre siden som automatisk vil søke utover. Har ikke hatt noe særlig smerter under knebøy osv, utenom litt i høyre kne, så jeg antar det ikke er farlig? Føler ikke jeg kan slutte å trene tobeinsøvelser bare pga dette, og det er jo vanskelig å rette opp i det også. De fleste har jo noe ubalanser. Føles også som skuldrene er litt skjeve av og til, og at feks stangen ligger ligger mer på den ene siden i knebøy. Må vel bare jobbe med mobiliteten Vet at bekkenet mitt har vært litt høyere på den ene siden, og at høyre hofte ikke funker optimalt (ikke aktiveres nok). Har også hatt en stempling på vristen som gjør at det virker som jeg går litt skjevt på den siden, legger trykket mer på innsiden av foten. Så kan jo være flere ting som spiller inn. Andre som har det likt? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22154-ene-foten-roterer-utover/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.