Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg satt og lest på disse sidene igjen, og da blir jeg alltid litt usikker på om det jeg gjør holder mål. Sannsynligvis gjør det det, siden jeg merker fremgang - men kanskje kunne jeg gjort en ørliten forandring og merket enda mer fremgang? Hva tror dere?

Har trent mye tung styrke tidligere, men hatt en pause i forbindelse med fødsel i sept 12. Startet styrketreningen på ordentlig igjen i midten av februar, og begynte da relativt lett med 40 kg i mark, bøy og benk. Har hatt som mål å øke styrke her, samt gå ned i vekt.

Har kjørt et opplegg de siste månedene med 2 ulike styrkeprogram som jeg har kjørt 3 ganger i uken totalt. Utover det noen løpeøkter og 1-2 crossfitøkter. Kostmessig har jeg 2 g prot/kg (= ca 140 g), ca 150 g kh og ca 80g fett som mål, samt et kcal underskudd på ca 500 kcal. I og med at jeg ammet og trener såpass mye, har dette kcalunderskuddet ikke akkurat krevd de stor anstrengelsene foreløpig. Logger alt i myfitnesspal.

Siden februar har jeg gått ned 5 kg, samt økt fra 40 kg til 65 i knebøy (x5), 85i mark (x2), og 55 (x5) i benk. (Økt i øvrige øvelser også, men lister ikke opp alt)

Så til det jeg lurer på; hva synes dere om styrkeopplegget mitt?

Økt 1

Mobiliseringsøvelser som oppv

Knebøy

Hipthrusts i supersett med benkpress

Facepulls i supersett med div mage

Nedtrekk i supersett med div mage

Økt 2

Mobilisering

Markløft

Bulgarsk utfall i supersett med militærpress

Pull-ups i supersett med mage

Nedtrekk i supersett med mage

Alt kjøres som 5 x 5 med toppsett. Har som mål å øke i minst en øvelse hver gang, og har til nå klart dette. Siden jeg trener styrke tre ganger i uken og har to opplegg, blir det 2 ganger med samme opplegg annenhver uke. All nedtrekken skyldes målet om å klare pull-ups... Jeg trener foreløpig eksentrisk eller assisterte pull- ups, men har som mål å klare vanlige innen 01.08. Har innen samme dato mål om 70 i bøy, 60 i benk og 90 i mark...

Jeg har til nå økt hver uke og ikke hatt noen deload-uker. Jeg har heller ikke noen økter der jeg kjører med lettere vekter eller flere repetisjoner. Ser at mange her inne driver med dette, og lurer på om jeg er litt på ville veier som bare kjører tungt og få reps? Eller er dette noe jeg først bør legge inn når jeg ikke lenger klarer å øke vekter? Jeg har som mål å øke minst en øvelse hver økt, det betyr jo at det er noen øvelser jeg kjører flere uker på rad med samme vekt i. Er dette en indikasjon på at jeg burde deloade? Er jo egentlig mulig a jeg hadde klart å øke der også om jeg forsøkte, men velger meg ut 'økeøvelser' i forkant og fokuserer på dem gjennom økten.

Takknemlig for konstruktive innspill!

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...