Alice84 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Hei Jeg er en aktiv jente på 29 år som har prøvd mange forskjellige typer sportsaktiviteter. kan nevne noe jeg har vært inne på er som jogging, løping, rollerblades, basket, friidrett, langrenn, kung fu, sykklet aktivt 1,5år men så gikke jeg nå nylig i år tilbake til kampsort som er Thai boksing. Veldig glad i friluftslivet og elsker å trene. Har 2 sykdommer som lavt stoffskifte og pcos som har gitt meg overvekt og feil type kosthold i forhold dette har ødelagt en del og vips så ble jeg stor og ser rett og slett ut som en boblete jente som ikke har noe muskel markurer. Det jeg ønsker å oppnå som også er ett stort mål jeg har er¨å bygge muskler på kroppen min, bli sterk og få en finere kropp som markeres. Trenger også råd på kostholdet mitt, jeg spiser ikke brød, potet, risa og pasta og ikke hvitt mel pga det er negativt på stoffskiftet og pcos. Går man og ons på Thai boksing og har ellers fritt med styrketrening de andre dagene. Hva slags treningsprogram er å anbefale? Har trent litt styrke de siste 3årene, men har ikke fått noe god hjelp her. Så det er Fitness kroppsbygging jeg vil satse på nå i tilegg til thai boksing. Jeg vil komme i gang allerede til uken. Alice 29 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21504-bygge-muskler-og-se-bra-ut/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Acd Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Nok proteiner er i hvertfall viktig for å bygge muskler :-) kjøtt, fisk, egg, melkeprodukter hvis du tåler det, proteinpulver osv er gode kilder. Ellers er det bare å kjøre på med frukt, grønt og kanskje havregryn hvis du spiser det? og ikke minst nok og sunne fettkilder: egg, kaldpresset olivenolje, kokosolje, fiskeolje, avokado og lignende. selv tåler jeg ikke melkeprodukter så bruker å smøre avokado som smør på knekkebrød, ha på masse kjøttpålegg og kokt egg på, godt til frokost :-) ang treningsprogram ligger det mye bra her på fitnessbloggen. selv liker jeg å trene bein en dag, la dem hvile neste dag og trene overkroppen og omvendt men basisøvelsene er gode å ha med og ikke minst begynne med: knebøy, markløft, push up, bulgarsk utfall, and so on. se litt på kategorien "øvelser" på bloggen her, så finner du mye bra samt video av øvelsen Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21504-bygge-muskler-og-se-bra-ut/#findComment-779808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Acd Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 men vet ikke hvordan kostholdet skal være mtp stoffskiftet, så det nå Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21504-bygge-muskler-og-se-bra-ut/#findComment-779809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iris Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Har 2 sykdommer som lavt stoffskifte og pcos som har gitt meg overvekt og feil type kosthold i forhold dette har ødelagt en del og vips så ble jeg stor og ser rett og slett ut som en boblete jente som ikke har noe muskel markurer. Trenger også råd på kostholdet mitt, jeg spiser ikke brød, potet, risa og pasta og ikke hvitt mel pga det er negativt på stoffskiftet og pcos. Hva slags treningsprogram er å anbefale? Hei Alice Jeg har ingen kjennskap til lavt stoffskifte, men PCOS kjenner jeg godt til (). Jeg tør derfor ikke gi deg noen råd ang maten, annet enn at mange med PCOS har god hjelp i lavkarbo. Jeg ville søkt råd hos fagpersonell for å sikre at jeg hadde fått i meg alt jeg skulle. Ang treningen ville jeg tatt en kikk på noen av nybegynnerprogrammene her inne, ta en kikk på disse: Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen Treningsprogram for nybegynnere - Fitnessbloggen Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen Det viktigste er at du finner en måte å spise og trene på som du trives med og som kroppen fungerer på Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21504-bygge-muskler-og-se-bra-ut/#findComment-782712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.