Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kunne trengt litt hjelp :)

Jeg sparket foten i et bordben, slik at lilletåa havnet på ene siden og de andre tærne på den andre siden. Det var ganske vondt, og det ble ikke særlig mye bedre på noen måneder. Da fikk jeg det røntget, og det var ikke noe brudd eller noe annet galt som de så på røntgenbildet. Nå har det gått ca 2 år, og jeg har fortsatt problemer med den foten. Legen ga meg en voltarenkur jeg ikke klarte å gjennomføre, fordi pillene ga meg magesmerter. Jeg har etter det gått til flere fysioterapeuter og kiropraktorer, men jeg har ikke funnet ut hva som egentlig er problemet med foten. De har tippet alt fra senebetennelse til begynnende tretthetsbrudd.

Først var smerten langt ned, i lilletå-leddet. Så flyttet den seg oppover og på utsiden av foten. Nå er den ca midt på knokkelen som er over tåa, altså et godt stykke innpå foten. I tillegg er den mer oppå foten enn på utsiden, og noen ganger lenger inn på foten, mer på beinet som hører til 4. tåa og ikke 5. Det er så frustrerende, når jeg er ute og jogger kjenner jeg ingenting. Jeg kan spurte og det går fint. Så kommer jeg hjem, musklaturen blir kald igjen og smertene kommer. Morgenen etter går jeg som en 80-åring før jeg kommer i gang etter noen minutter. Dagen etter trening er det litt vondere enn vanlig, men jeg kjenner som regel lite eller ingenting når jeg har "gått meg til" = fått varmet opp musklaturen.

Det er ikke kjempevondt, så jeg føler meg helt hypokonder, men samtidig blir det aldri bra. Jogging har gjort det verre, så jeg har vel innsett at jeg må begynne å sykle i stedet. Kan slike ting bli bra av seg selv, hvis jeg nå er flink og ikke jogger? Er det noe å gjøre med det? Høres det ut som senebetennelse? Har noen slitt med noe lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21220-kronisk-senebetennelse-i-foten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke det høres ut som senebetennelse - men jeg har det i armene da så mulig det kjennes annerledes ut.

Det kan derimot høres ut som noe som skjedde med meg på fotballkamp (ble sparket i hånden og fikk lillefingeren på ene siden og resten på andre siden). Det leddet har aldri blitt helt bra igjen og lillefingeren er skeiv og rar + gjør vondt når jeg blir kald. Nå fikk jeg fingeren ut av ledd da, så vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre (?)

Takk for svar :) Ja, jeg får vel be om en henvisning til ultralyd eller mr! Siden ingen har nevnt disse undersøkelsene etter at jeg tok røntgen har jeg vel tenkt at de ikke gjør slike undersøkelser for "småskader" som dette og at jeg bare kaster bort tida til fastlegen hvis jeg skal be om henvisning. Men etter å ha lest svarene deres har jeg skjønt at jeg burde ta det mer alvorlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...