Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei godt folk! Helt ny her, men har lest rundt en del og dette virker som stedet :)

Min situasjon. Jeg er 175 cm høy, og veier 73 kg nå. Begynte å trene for fullt igjen etter langvarig skade. Ca 6 mnd borte fra trening, og begynte igjen i begynnelsen av April. Da veide jeg 76 kr. Så har gått ned litt. Men har fortsatt en del mage - og brystfett.

Jeg trener styrkeprogram(fått av PT) 3 ganger i uken. Her går det i store muskeløvelser(Benkpress,knebøy, markløft, roing med manualer, skråbenk med manualer osv) Så løper jeg intervaller og trene mage de andre dagene og hviler helt søndager. Kan nevne at jeg løper en del de dagene jeg trener styrke også.

Jeg tar Prozyme protein shake 2-3 ganger daglig. Spiser havregrøt til frokost, salater,egg eller kylling til lunsj(jobb kantinen er veldig sunn faktisk). Middag er fisk, kylling, grov pasta, fisk, hjemmelagde grønnsakssupper osv. Og det meste med grønnsaker og gode salater til.

Mellom dette frukter og slikt.

Ønsker vel å bli litt slik jeg var før, slank og muskuløs. Men med litt mer definerte og større muskler denne gangen. Spilte masse fotball og syklet før så forbrenningen gikk mye av seg selv. Men går ikke på noe slikt lenger dessverre..

Det jeg da lurer på er dette riktig vei å gå for å fjerne mage og bryst fettet? Eller må jeg løpe enda mer?

Har kanskje litt liten tålmodighet, men vet at ting tar tid. Men ville bare høre om tips og gode råd :) Setter pris på alt.

Er forresten dette noe å tenke på når jeg har fått vekk fettet, eller kan dette begynnes på nå? :

Tech Nutrition - LeanMuscle pakken

Fortsetter under...

Så du løper intervaller tre ganger i uken, i tillegg til at du løper de dagene du trener styrke, og du trener styrke tre ganger i uken? Har du en litt mer grundig oversikt over mengdene du spiser? Du skal ikke se bort i fra at du spiser alt for lite i forhold til aktivitetsmengden.

Hei og takk for svar. Jeg har dessverre ikke presis oversikt. Men en typisk ukedag er vel ca slik:

Frokost (07 tia): 2 skiver rugbrød, proteinshake, og kanskje en frukt på vei til jobb.

Før lunsj i 10 -tia: 2-3 frukter(banan og epler,pærer

Lunsj: Middelsstor tallerken med salat og evt kyllingbryst, røketlaks, egg/eggerøre(kommer ann på hva som er på menyen, men prøver å velge sunnest.)

Før middag 15- 16 tia: En proteinbar eller nøtter og frukt

Middag 17 tia: Som nevnt først i tråden, alltid med salat eller grønnsaker

Før trening: liten skål med havregryn(syns det gir meg god energi)

Etter trening: Shake

Kvelds i 22 tiden: Rugbrød, og frukt

Er jeg helt på bærtur med denne kosten? Føler jeg leser overalt at jeg må ligge i underskudd for å gå ned. Men så tenker jeg siden jeg ikke så stor, så vil jeg forbrenne med styrketreningen også.

Hvordan kan jeg gå ned i vekt, eller rette sagt, fjerne fett% med å spise mer?

Lest at høyt proteininntak er bra for forbrenningen(?)

Heisann,

Det jeg kan anbefale for deg er å:

• Velg matvarer som du liker, som er sunne og som du vet du klarer å spise over tid
  • Så spiser du samma mengde i 1 uke, hver dag
  • Vei deg hver morgen etter at du har gått på do, siden du har litt høyt på fett så karber du ikke opp enda, så la oss si fra man - fredag, så tar du gjennomsnitt av detta.
  • Neste uke, etter første uken med å spise samme mat (dette er for å sette et visst nivå du må starte på også justere ut ifra). Siden det virker som om du vil gå ned i vekt, så velger du et måltid på en dag du ikke trener (helst tidlig på dagen, fra noe karbo) også kutter du ned ca 300 kalorier. Så veier du deg neste uke igjen, mandag til fredag...så tar du gjennomsnitt, så sitter du deg ned så ser du, hva har skjedd? Veier du mindre? Er du sterkere? Er du svakere? Har du mer fett? Mindre fett? Passer buksa bedre? Er buksa blitt trangere?

Poenget er, trening er et par timer i uka på gymmet, følge litt med på du spiser også er resten en JUSTERING. Du må justere hver jævla uke som tiden går, det er den største feilen folk ikke gjør. Jeg vet ikke hva slags type, er du analystisk, er du ikke det, liker du å ta ting på "feelingen" men hvis du er ny i gamet så anbefaler jeg den slags tankegang. Du kan spise all verdens nydelig mat som er sunn som fy, du kan trene som verdensmesteren sjæl, men om du ikke justerer fra uke til uke ut ifra hva som skjer med kroppen din ifh til hva du spiser så har det fint lite å si!

Lykke til!!! Detta klarer du!

Hei takk for bra svar! Setter stor pris på det. Skal sette i gang til mandag etter en liten 17 mai og pinsehelg i Kr.sand :)

men har du noen eksempler på hva slags mat man kan kutte 300 kcal av? er litt dårlig på sånn... Søndager spiser jeg hva jeg vil. Men hvordan kutter man f.eks 300kcal av en frokost på 2 rugbrøbskiver og proteinshake? Eller burde jeg f.eks spise en litt heftige frokost søndager, også kutte ned på den fremover?

Annonse

Hei takk for bra svar! Setter stor pris på det. Skal sette i gang til mandag etter en liten 17 mai og pinsehelg i Kr.sand :)

men har du noen eksempler på hva slags mat man kan kutte 300 kcal av? er litt dårlig på sånn... Søndager spiser jeg hva jeg vil. Men hvordan kutter man f.eks 300kcal av en frokost på 2 rugbrøbskiver og proteinshake? Eller burde jeg f.eks spise en litt heftige frokost søndager, også kutte ned på den fremover?

Når jeg ser på hva du spiser så ser det ikke ut som det er veldig mye karbo inn i der uansett.

Som sagt, du må bestemme et visst antall kcal som du starter på, så må du justere. F.eks 2300 kcal om dagen, gjør det hver dag en uke, vei deg...gjør du det en uke til med samme kcal (2300) så ser du hva salgs forandringer som har skjedd...ikke gått ned noe? Neivel, da f.eks la oss si du trener man, ons tors...da kan du ha 2300 de dagene du trener, også 2100 de du ikke trener.lar du det gå en uke med det, ingen ting skjer? f.eks 2300 trening, 1900 off dager.

Et greit sted å begynner er på 2 x kv proteiner, typ 60-80g fett, resten fra karbo. Litt kanskje litt mindre fett på treningsdager. Sånn som Mali H nevnte ovenfor, ikke bli for opptatt av vekt forandringer (derfor du veier deg hver dag også tar du gjennomsnitt, og sammenligner det). Kan også anbefale og invistere i en fettklype.

Uhhh hvis du setter opp en plan som er 2 x kv protener ( 2 x 75kg = 150g proteiner f.eks), la oss si 75g fett paa off dager, 50g fett paa treningsdager...resten av kaloriene vil komme fra karbohydrater og du vil vite bedre hvor du kan kutte. Vanskelig ut ifra det du skrev der, ser ikke ut som det er mye bra karbo kilder utenom frukten ogsaa var det litt havregryn?

Detta er en god link: Biorytme dietten | MyRevolution eller Biorytmedietten får deg i din livs form - Fitnessbloggen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...