Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er en 23 år gammel jente som trener styrke 4-5 ganger i uken, 2-3 cardioøkter blir det også. Føler jeg har noenlunde kontroll på treningen, men når det kommer til matplan er jeg litt mer rådvill. Ønsket er å bli mer definert og få et bedre utbytte av treningen. Veier 52kg og er 155cm "høy". Er det noen som har matplaner som de kan tenke seg å dele eller evt noen som kan hjelpe meg med å sette opp en matplan? Er litt av den typen som lett glemmer meg i kosten med mindre jeg har et program å følge. Spiser relativt sunt, men får samtidig ikke den optimale effekten av kostholdet i sammenheng med treningen. Sommeren nærmer seg, så hadde satt STOR pris på hjelp :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21145-matplan-hjelp-anyone/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 156 cm og veier 48 kg, så kan jo skrive hva jeg spiser (var jo ganske lik i størrelsen).

Frokost:

- Havregrøt med rosiner og bær

- 2 ryvita knekkebrød med syltetøy og brunost

Lunsj/etter trening:

- 2 riskaker og 25g rosiner

Middag:

- Laks og eggerøre

- Laks og grønnsaker

- Kylling/kalkunfilèt og grønnsaker

- Karbonadedeig, grønnsaker og ris

- Wholewheat-taco med karbonadedeig

- Kyllingkjøttdeig med grønnsaker og pasta

- Omelett eller salat med kyllingskinke og egg

Mellommåltid:- Mager vaniljekesam med rosiner og bær

- Cottage cheese med fun light saft og bær

- Samme som frokost

- Omelett

- Salat

Kvelds:

- 2-4 skiver med enten hardkokte egg eller kyllingfilet (pålegg), salatblad og litt ost

Tror jeg pleier å ligge mellom 1600-1800 kcal. Du kan sikkert ha litt mer siden du veier noen kg mer enn meg.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21145-matplan-hjelp-anyone/#findComment-769778
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...