Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal trene hypertrofi 1 dag i uken, slik har jeg satt det opp:

Front squat

Alt BB lunge

Straight lev deadlift

DB Snatch

Standing BB Calf Raise

DB bench press

Weighted dips

Pull up

Reverse Grip Bent over row

Arnold press

DB shrugs

BB an rollout

Ab Pulldown

Grunnen til at jeg bare har planer om å trene hypertrofi 1 dag i uken er fordi jeg driver med boksing

Jeg har også Max effort og dynamisk effort og plymetrics.

Det jeg lurer på er øvelse valget mitt og mengden om det ser bra ut:)?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21128-hjelp-hypertrofi-program/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du driver med boksing, så tenker jeg med en gang at du har valgt for mye "tull og stæsj". Du skal være sterk, hurtig, myk og utholdende. Sterk og hurtig fungerer jo med tanke på dynamisk og max effort. Men var jeg deg ville jeg valgt hovedsaklig baseøvelser som Knebøy, Markløft, Benkpress, Chins, Hang ups og Militærpress. Og lagt inn et par - tre nakkeøvelser ekstra. Om det blir så mye hypertrofi utav det når du bare trener èn dag i uken, er heller tvilsomt, med mindre dere trener mye styrke på boksetreningen?

Nei driver ikke med noe hypertrofi trening ellers.

Men du mener at 1 Dag med hypertrofi trening ikkr vil være noe poeng med det?

Lurer også på om om det holder med 1 dyn dag og 1 Max Dag eller burde jeg ha 2 dager av hver?

og er det noe galt i å legge plyometrics på disse dagene?

Ingenting er galt, på den måten. Men jeg kjenner ingen studier som viser noe særlig hypertrofi med kun en belastningsdag i uken, det vil i såfall være ganske marginalt vil jeg tro. Jeg tror kanskje jeg ville valgt for eksempel Mandag og Torsdag, og kjørt det samme programmet hver dag. Dynamisk mandag og Max neste mandag, og bare "vanlig" hver Torsdag. Plyometrics kan du godt kjøre samme dag. Merk deg at det finnes ingen fasit, og det kan være at jeg tar feil :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...