Gjest Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Jeg har trent i ca. 9-10 måneder, primært sett med styrke 3 dager i uka, intervall/supersett 1-2 dager i uka. Jeg liker harde treningsøkter hvor jeg kjenner jeg er god og svett og sliten, men kjenner også at jeg ikke har kunne økt tyngden på manualene, så noe gjør jeg galt. Jeg ønsker primært sett vektnedgang og oppstramming, men positive bieffekter er økt styrke og utholdenhet samt muskler. Derfor vurderer jeg å starte på forbrennings-programmet og ta det i to uker eller gå over til maksimal styrke. Men jeg ønsker ikke å bli "bodybuilder" mini - er da maksimal styrke rett for meg? Jeg har heller ikke tilgang på pulsklokke og primært sett heller ikke oppovebakke her jeg bor. Er det da like bra å f.eks. ta et par sett med tabataintervall/gerilja kardio? Og vil det være nok å gå de 3 minuttene mellom settene med løping i 4x4intervallen? Ang. styrkeprogrammet: Jeg har bare tilgang til manualer og strikk, og ingen andre aparater. Jeg ser at flere av øvelsene er det mulig å utføre med disse, men har dere noen tips til noen øvelser som da bør bli byttet ut? Jeg vil også være nødt til å gjøre om på vekte på manualene mellom hver øvelse - har dere noen tips til hvordan dette kan gjøres på en bedre måte? Kan jeg legge inn øvelser som kickback for triseps, pushup og eventuelt den øvelsen hvor jeg ligger på ryggen og senker armene ut til siden for så å la dem møtes over brystet igjen? Hvor i programmet bør jeg plassere disse øvelsene Og hvorfor er det ingen øvelser spesielt for rygg i programmet? Hva er forskjellen på de to mageøvelsene dehar? Og skal begge utføres, eller bare den ene? Jeg liker å trene 4-5 dager i uka, og tror det mest praktiske for meg vil være å ha intervall og styrke annenhver dag. Er dette negativt? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21050-pr%C3%B8ve-meg-p%C3%A5-ryp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splae Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg ønsker primært sett vektnedgang og oppstramming, men positive bieffekter er økt styrke og utholdenhet samt muskler. Derfor vurderer jeg å starte på forbrennings-programmet og ta det i to uker eller gå over til maksimal styrke. Men jeg ønsker ikke å bli "bodybuilder" mini - er da maksimal styrke rett for meg? Forbrenningsprogrammet har en roligere progresjon og færre sett for at det skal være lettere å komme gjennom programmet ved kcal-underskudd. Du rekker nok å stoppe et par måneder før du er en "bodybuilder". Anbefaler grunnprogrammet. En passe mengde sett per treningsdag, og en grei progresjon. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21050-pr%C3%B8ve-meg-p%C3%A5-ryp/#findComment-767849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.