Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fettprosentklypa viste tre-fire prosent mindre enn kroppsskanningen min. Men, om jeg måler endringer med klype den ene eller andre veien, vil den endringen stå i forhold til den reelle endringen i kroppssammensetningen, forutsatt at vekten er den samme? Altså, vil en prosent opp eller ned på fettklypa være riktig, selv om den opprinnelig viser for lav fettprosent? And if not, er det i det hele tatt noe hensikt å måle endringer med klype?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21044-n%C3%B8yaktighet-ved-kaliperm%C3%A5ling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

klype+målebånd.

Fuck tanita o.l kroppskanninger:p for all del ikke betal for det.

På kaliper må man måle flere ganger og stor forskjell på åssn folk gjør det, ta ORDENTLIG godt tak i fettet, skal ikke være behagelig. Noen plasser på kroppen som bl.a lår skal du stramme etter du har fått tak i og satt på klypa..Men er vell flere måter å gjøre det på. Selvfølgelig legger du på deg fett så vil det jo mest sannsynelig vises på klypa.

Hvis det ikke er noe galt med klypa, annet enn at den viser en lavere fettprosent enn man i utgangspunktet har, vil den jo kunne vise endringer. Selv om du egentlig er 24%, og klypa viser 21%, burde en nedgang med klypa til 20% tilsi at den reelle fettprosenten er gått ned til 23%. Tilsvarende hvordan en vekt som viser tre kilo lavere enn en annen vekt også vil kunne måle endringer, selv om det ikke er den "reelle" endringen.

Dersom det ga mening :) (og dersom jeg skjønte spørsmålet)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...