Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har tenkt å starte på et kosthold med lavt karbohydrat innhold, ikke heeelt ketose, men skal kutte rovt ned på karbene...

Gikk igjennom noen av sidene her, men fant ingen tråd om det (kan jo hende jeg er blind da, skal ikke se bort i fra det :p ) så om det er noen tråd om det så sleng over en link =)

Men men, over til det jeg skulle spørre om:

Noen som har noe enkle greie oppskrifter på måltider som er rik i protein, ok med fett og lite til null karb???

takker på forhånd for gode svar XD

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20635-carb-fattig-kostholdm%C3%A5ltider/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å si det enkelt: Jo renere maten er, jo mindre carbs. Du kan spise ALT av rent kjøtt, fugl og fisk, det meste av grønnsaker (minus potet som inneholder endel stivelse), bær (frukt inneholder en del fruktsukker så bær er å foretrekke), meieriprodukter, ost, kjøttpålegg, EGG (!!!) osv. Tenk at du skal holde deg unna sukker, ris, pasta, potet og brød, så er du langt på vei.

Eksempler på måltider:

Kyllingfilet med salat, grønnsaker og saus

Biff med salat, grønnsaker og saus

Fisk med salat, grønnsaker og saus (finnes jo utallige måter å variere grønnsaker på da. Kok, stek, gratiner, mos osv)

Egg i alle varianter (omelett med div grønnsaker, eggerøre, hardkokt og bløtkokt, stekt)

Taco uten skjell eller lompe (evnt med maislomper. Mindre carbs OG kcal enn fullkornslomper)

Supper, gjerne laget fra bunnen av

Wok i alle varianter (uten ris eller nudler)

Sålenge du vet hva du KAN spise og hva du ikke bør spise, så er det egentlig ganske enkelt. Bare fantasien som setter grenser :) Jeg legger innimellom ut bilder av måltidene mine på instagram (melis1912) hvis du trenger litt inspirasjon, de ligger som regel lavt på carbsa ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...