v1992 Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Hei, jeg er ca. 172 cm høy og veier rundt 56 kg. Vet at det ikke er mye, jeg kan gjerne gå opp, men i form av muskler. Målet er å bli mer fit, altså mer muskler og lavere fettprosent. Jeg har gradvis begynt å spise sunnere; mindre brød og mer grønnsaker osv. Det jeg syns er vanskelig er hvor mye jeg skal spise. For å gå ned i fettprosent må man passe på ikke å spise for mye mat. Jeg syns generelt det er vanskelig å kjenne om jeg er sulten. Føler at jeg blir sulten så fort, men vet liksom ikke om det er sult eller hva det er. Har slitt litt med forstoppelse det siste året, og lurer på om det er kanskje magen min som gjør at jeg føler meg sulten. Jeg spiser ofte havregrøt med blåbær og kanel til frokost, kyllingsalat eller kyllingkjøttdeig med grønnsaker til lunsj. Som mellommåltider blir det ofte rugsprø med cottagecheese og syltetøy, grovt brød eller yoghurt. Til middag spiser jeg laks, tacosalat, kjøtt og grønnsaker og noen ganger mat med litt mer karbohydrat. Tar ofte en proteinshake etter trening. Godteri er en gang i uken, og i små mengder. Er dette for mye eller for lite? Noen med noen innspill? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20632-hvor-mye-skal-man-spise/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
melis1988 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Er du gutt eller jente? Hvordan trener du? Hvor mye spiser du til hvert måltid? Det er vanskelig å hjelpe uten å få svar på disse spørsmålene, for alt vi vet spiser du 100 g laks eller 300 g laks til middag, og det er jo en vesentlig stor forskjell, sant? I tillegg har jenter og gutter forskjellige behov, så dette er også veldig viktig. Det jeg imidlertid automatisk tenker når jeg leser innlegget ditt, er at du trenger å bygge muskler, ikke fokusere på fettprosenten. Mange tror de har høyere fettprosent enn de egentlig har, fordi de har lite muskler som hjelper huden å stramme seg. For at huden skal strammes trenger den muskler å stramme seg rundt! Når det er sagt, så synes jeg du har et rent, fint, sunt og fornuftig kosthold, og jeg synes det er veldig fint at du også koser deg litt ekstra av og til. Men for å se om du spiser for lite eller for mye må vi altså vite mer eksakt mengde. Det avhenger naturlig nok også av treningsmengden din, og hva treningen består av. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20632-hvor-mye-skal-man-spise/#findComment-755521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
v1992 Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Jeg er jente. Trener styrke to ganger i uken. Da trener jeg et helkroppsprogram begge dager. Vurderer kanskje å trene litt mer styrke. Jeg føler kanskje jeg kan fylle på med 2-3 øvelser til. Ellers løper jeg og trener fotball 2-3 ganger i uken. Det hender jeg fordeler styrketreningen over 3 dager. Men tilsammen trener jeg i hvert fall 4-5 ganger i uken. Jeg spiser ofte en laksfilet på ca. 125 g, og når jeg spiser kjøtt er det rundt 100-150 gram. Jeg spiser middag til jeg er mett. Men det er spesielt rundt lunsj jeg føler at jeg er sulten. Spiser ofte havregrøt til frokost rundt kl. 0730-08, men blir sulten igjen allerede kl. 0930-10. Da spiser jeg ofte bare en brødskive, men så blir jeg fort sulten igjen og da spiser jeg kanskje en salat. Ikke sånn veldig stor salat. Har ofte et egg og litt kylling, kanskje litt under 100 g sammen med passe salat. Det hender jeg har et lite mellommåltid før middag igjen (en banan eller lignende). Er dette mye eller lite? Føler når jeg skriver det at det kanskje er litt lite og at jeg ikke skal være redd for å spise mer hvis jeg er sulten? Men jeg skal prøve å fokusere på å bygge mer muskler og ikke være redd for det Takk for tips! Men litt usikker på om jeg trenger å ta noe proteinpulver (som jeg gjør rundt 2 ganger i uken)? Takk så mye for svar! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20632-hvor-mye-skal-man-spise/#findComment-755760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Er dette mye eller lite? Føler når jeg skriver det at det kanskje er litt lite og at jeg ikke skal være redd for å spise mer hvis jeg er sulten? Men jeg skal prøve å fokusere på å bygge mer muskler og ikke være redd for det Takk for tips! Men litt usikker på om jeg trenger å ta noe proteinpulver (som jeg gjør rundt 2 ganger i uken)? Takk så mye for svar! Du kan trygt spise mer om du er sulten ja. Ønsker du å bygge muskler og på den måten få en mer definert kropp så kan du ta sikte på å øke kroppsvekten din sakte, men sikkert. Da legger du til rette for at kroppen har nok energi til å bygge muskulatur og bli sterkere. Så lenge du trener tung styrketrening og ikke øker for raskt i vekt så vil den ekstra vekten være muskler og ikke fett. Det ser ut som du får i deg nok proteiner. Øk heller mengden av egg og ost og legg gjerne til litt mer sunt fett fra f.eks nøtter, avokado, oliven, fete meieriprodukter etc. Synes du har litt for lite fettkilder i kosten din. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20632-hvor-mye-skal-man-spise/#findComment-755784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
v1992 Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Ok, tusen takk for gode tips!! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20632-hvor-mye-skal-man-spise/#findComment-755795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.