Javi Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Spurte etter hjelp til å sette opp et treningsprogram på treningssenteret og fikk en time der vi skulle se på dette. Da jeg kom dit virket det som fyren allerede hadde satt opp et ferdig program for meg, uten å vite så mye om hva jeg har trent før, nivå eller ambisjoner. Jeg fikk et tresplitt-program med massevis av øvelser. Om meg: Jente, 25 år. Trener for å bli _sterk_ og sunn. Veldig fersk i treningsstudioverden, hadde ikke satt mine ben i et treningssenter før forrige høst. Nå i Januar byttet jeg over fra et typisk cookie cutter-program fra senteret til 5X5(sånn circa). Det fungerte helt greit, men jeg stagnerte litt etterhvert og kunne tenke meg noe som kan hjelpe meg over kneika. Det stoppet litt opp på 40-42 kg i både knebøy og benkpress, markløften er jeg på 75-80 ish uten å ha stagnert. Jeg vet ikke helt. Jeg fikk som sagt en hel haug øvelser jeg aldri har vært borte i og jeg er heller ingen ekspert på om disse øvelsene har noe for seg. Jeg liker ikke å bruke maskiner eller å løpe rundt mellom masse ulike øvelser. Foretrekker frivekter, stenger o.l der jeg føler at jeg bruker hele kroppen i stedet for å sitte på ræva og dytte/dra på en vektfirkant. Her er programmet: Dag 1 1:Benkpress 10-10-8-6-6-10 2:Skråbenk 8-6-6-8 3:Brystpress 4:Brystpress "Butterfly" 5:Franskpress 6:Nedpress 7:Nedpress m/tau 8:Valgfri mageøvelse 9:Valgfri mageøvelse Dag 2 1:Markløft 10-10-6-6-5 2:Nedtrekk mot bryst 3:Roing 4: En annen type nedtrekksmaskin 5:Rygghev 6:Bicep curl m/stang 7:Bicep curl m/manual 8:Noe annet, fikk bare nr på maskin. Dag 3 1:Knebøy 10-10-6-6-6-10 2:Markløft 8-5-5-5 3:Leg extension 4:Tåhev 5:Nakkepress 6:Sidehev 7:Oppdrag kabelkross 8:Valgfri mageøvelse Usikker på dette, men noen av dere har kanskje mer peil enn meg. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20570-fikk-et-treningsprogram-fra-senteret-usikker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
slettetbruker Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Kast det. Les deg opp litt på periodisering, hvordan komme gjennom styrkeplatåer osv. Du liker baseøvelser sier du. Program som starting strength og 5x5 feier gulvet med dette programmet. Pingrid og Javi 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20570-fikk-et-treningsprogram-fra-senteret-usikker/#findComment-752293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.