Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei :)

jeg er ei jente som trener for å kunne gå opp i vekt, spiser alt jeg har lyst på, men ønsker egentli å kunne spise riktig i forhold til treningen, og samtidig som jeg ikke vil gå ned i vekt. vil opp til 60 kg og mangler da 3-4 kg for å gjøre det. det som dessverre er mitt problem, er jo at magen ikke vil være flat...den legger seg ut noe som ikke er ønskeli :p

noen som har noen råd, som passer megog mine 3 barn?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20506-mat-for-%C3%A5-holde-vekta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei :)

Når det gjelder vektoppgang må du for det første ligge i kalorioverskudd. For at det du legger på deg skal bestå av mest mulig muskler, fremfor fett, er det fordelsmessig å ligge på et lavt/moderat overskudd over lengre tid kombinert med styrketrening. Og for at man skal kunne estimere et kalorinivå for målsettingen din er det viktig at du informerer om blant annet vekt, høyde og aktivitetsnivå :) Denne kalkulatoren er forøvrig fin å bruke: Fitnessbloggen.no – Kalorikalkulator | Facebook

Når det gjelder matvarer: Velg rene matvarer.

Gode proteinkilder: kylling, svin, tunfisk, karbonadedeig, torsk, egg, skyr, kesam, cottage cheese ++

Gode fettkilder: avokado, nøtter, kokosnøtteolje, laks ++

Gode karbohydratkilder: grønnsaker, MYE grønnsaker, frukt, bær, speltlomper, havregryn ++

Normal mat som passer til alle! Mat er ikke så hokuspokus eller skummelt som mange tror;) Men helt klart en av de viktigste faktorene for resultater på kroppen:)

Legg deg på 1,5-2g protein per kilo, 1g fett per kilo og resten i karbohydrater, eller som du selv ønsker:) Det kommer litt an på hva du selv foretrekker.

Tålmodighet er oppskriften :)

Jeg har også måtte økt i mengde mat, pga jeg har tidligere ligget for lite på kaloriene. Har en del fett på magen, og følte at når jeg begynte å trene mer så ble magen verre, men etter en stund har det stabilisert seg, og ting begynner å skje. Så tålmodighet er stikkordet her;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...