Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en 41 år gammel dame, som de siste par årene har lagt på men en del kilo, dels pga hypotyreose som er lavt stoffskifte, og dels på grunn av alderen vil jeg tro. Jeg prøver nå i disse dager lavkarbo kosthold som visstnok skal være bra for oss med hypotyreose.

Jeg har imidlertid samtidig med vektoppgangen utviklet noen rett og slett lite pene lår. De er dvaske, har MASSE cellulitter, og ser ikke bra ut! Jeg har lite lyst å gå nok en sommer og bikinisesong i møte med disse geleklumpene av noen bein :sick:

jeg er 172 cm og pr i dag 83 kg. Ønsker å gå ned ca 10 kg.

Noen som har gode råd ang. dette?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20358-hvordan-f%C3%A5-fine-faste-l%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er en 41 år gammel dame, som de siste par årene har lagt på men en del kilo, dels pga hypotyreose som er lavt stoffskifte, og dels på grunn av alderen vil jeg tro. Jeg prøver nå i disse dager lavkarbo kosthold som visstnok skal være bra for oss med hypotyreose.

Jeg har imidlertid samtidig med vektoppgangen utviklet noen rett og slett lite pene lår. De er dvaske, har MASSE cellulitter, og ser ikke bra ut! Jeg har lite lyst å gå nok en sommer og bikinisesong i møte med disse geleklumpene av noen bein :sick:

jeg er 172 cm og pr i dag 83 kg. Ønsker å gå ned ca 10 kg.

Noen som har gode råd ang. dette?

Muskler "spiser" fett. Jo mer muskler du har, jo mindre fett. I teorien. Om du spiser det samme, og har en liten overvekt på protein - spiser du lavkarbo er det jo null problem - så vil du bygge muskler om du trener. Om du så i tillegg ligger litt i kaloriunderskudd, så vil du MED TIDEN få fastere lår og mindre fett. Cellulitter kan det hende du vil ha resten av livet, det er litt genetisk også, men du kan definitivt få mindre av dem.

Maten regner jeg med du har peil på, ellers er det mye fint på tanum når det gjelder lavkarbo, og bloggen lenabeatrice.net gir det gode tips akkurat når det gjelder å gå ned i vekt på lavkarbo.

Når det gjelder bentrening, er kongen av øvelser riktig utført knebøy, også kalt bare bøy eller squats. Du er nesten nødt til å kunne kjøre styrketrening på en eller annen måte om du vil forme bena og få dem fastere. Å gå mye gir deg litt fastere lår, men ikke mer muskler. Det er mosjon, det. Skal du få en effekt du virkelig blir glad av, på sikt, så er det min mening at du må få tilgang til noe vektutstyr, og få en god trener til å vise deg hvordan du skal utfør knebøy og aller helst markløft. Pluss hip thrust for ekstra rumpetrening :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...