Beccabelieveit Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Skal ha time med PT i morra for nytt program, skal satse mer på styrke så er det noe jeg absolutt burde be han lære meg? Skal ned i vekt og stramme opp/ få litt muskler.. Har gått fra 96-81 og er 168cm høy så det er en del igjen men er på god vei. Har kun vært på spinningtimer og gruppetimer med sirkeltrening, litt lei av det så nå blir det styrke Det jeg er mest usikker på er kostholdet, har telt kalorier og spist 1000-1300 frem til jeg begynte på ketolyse for 2 uker siden, men prøvde meg på styrke 2 ganger nå(apparater på senteret) og følte at jeg hadde 0 energi.. Burde jeg spise mer karber? Ender på maks 1000 kalorier om dagen på ketolyse, orker ikke mye fett Planen er ca 3 ganger styrke i uka, og jeg vil prøve mer frivekter enn de apparatene, er det noen stor forskjell på apparater vs frivekter? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20114-noen-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrb-1 Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Hei. Så bra du har gått ned så pass mye! i forhold til PT timen ville jeg vært klar på at det er styrke og da base øvelser du vil lære. Dvs primært knebøy, benkpress, markløft, chins og latrows. Her kan noen andre sikkert supplere med andre øvelser, men jeg mener de er de beste øvelsene. Gikk på lavkarbo diett selv for mange år siden før NM i benkpress, opplevde det samme som du nevner. Ingen energi, og jeg hadde et stort styrke tap. Samt kan det nevnes at folk sa jeg ikke var i mitt beste humør da. Så kanskje en annen diett er noe du kan vurdere? Er PT`en god kan han/henne helt sikkert gi deg noen tips. Samt at det er mye bra lese stoff her inne du kan finne. Selv er jeg av den oppfatning at apparater i stor grad er bare tull. Dette av flere grunner. - De er låst i ulike løftebaner og det er vanskelig å få en helt anatomisk korrekt løftebane - De fleste apparater er låst i den grad at de isolerer musklene. Det vi vil ha er som nevnt tidligere baseøvelser og kjent som flerleddsøvelser. Altså øvelser som trener store og flere muskler samtidig. - Det er sjelden eller ingen form for stabilisering trening i apparater. Med frivekter er der i mot gevinsten stor på det. Håper det gav noe mening dette Lykke til på timen i morgen, du er kjempe flink som ta grep! Beccabelieveit 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20114-noen-tips/#findComment-739719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccabelieveit Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Tusen takk for tips Skal skrive opp jeg og ta med til han og se hva vi får til. Så vidt jeg vet er han flink, men jeg har ikke så mye erfaring med PT folk Han er legestudent såvidt jeg vet så han vet vel en del om kroppen og mat kanskje. Jeg tror jeg skal gå opp på karbene litt, ketose er jo ganske ekstremt..Humøret er ikke helt på topp alltid nei, kanskje ikke så rart når familien spiser god mat mens jeg sitter med en salat hver dag hele dagen Jeg gikk jo ned når jeg spiste mer vanlig men sunt og trente så kanskje fortsette med det, ville bare ha litt fortgang Mrb-1 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20114-noen-tips/#findComment-739766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.