Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen her som erfaring med opptrening etter operasjon i skulderen? Labrum skade.

"hull" i leddleppa, fortrykka leddkapsel(mulig den har bedret seg etter nesten 2 år, og arrvev forandringer. Er diagnosen.

Gått med det i nesten 2 år, umulig å bli bra "nok" uten operasjon.

Skal ha operasjon om ca 7 uker. Kunne trengt noen tips og triks til what to do, what not to do etter operasjon.

Vet jeg får fysioterapaut og sånt, men kjekt med egenerfaringer også.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20077-operasjon-i-skulderen-labrum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal til fysio selv i morgen... Har ikke hatt Labrum, men opererte etter flere skulderdislokasjoner for mange år siden. Den har hoppet ut flere ganger etter det allikevel, sannsynligvis fordi jeg sluntret litt unna rekonvalesenstreningen. Mitt eneste tips er derfor å høre på fysio, gjøre det de anbefaler. Viktig å fortsette med de enkle, lavbelastningsøvelsene i lang tid, selv om du kjenner deg bra. Har begynt trene igjen nå, etter altfor mange år på soffan, og det har skulderen virkelig fått kjenne. Så.. nå er det bort med tunge vekter, ingen lange svømmeøkter og frem med en tynn strikk i en periode...

Gikk 7 uker med armen i låst posisjon etter skulderopperasjon. Dro av skåla fra skulderbladet....

Deretter kunne jeg så vidt treffe øreflippen med fingrene når jeg tiltet hodet.. Men fysio behandling og beveglighetstrening hjalp meg til 98% beveglighet. Tror det minst tok 3 mnd.

Flaggline, to håndtak av en rundstokk og trinse festet høyt oppe var løsningen. Du MÅ bevege armen etter instrukser fra fysioterapauten, så ofte du kan, for å bli helt frisk.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...