Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er meg:

Alder: 27

Høyde: 204 cm

Vekt: 108

Kjønn: Mann

Aktivitetsnivå: Nokså høyt (trener 5 dager i uka)

Treningsbakgrunn: Har trent på treningssenter i 5-6 år (noe varierende intensitet)

Målsetning: 6 pac til sommeren, uten å miste all muskelmasse (fettprosent under 10?)

Jeg har nå, siden nyttår vært på diet. Startet på 125 kg. Jeg ønsker meg synlige ruter til sommeren. Vekten gikk nokså raskt og greit ned til 110 kg, men fra 110 kg til nåværende 108 kg har det gått tregere. Jeg har derfor lagt inn kardio-økter. Trente kun styrke før.

Jeg trener 5-6 ganger i uka. Trener en 3 split (annenhver økt), men kjenner litt på kroppen når muskelgruppene fungerer eller ikke. De øktene jeg ikke trener 3 split, trener jeg muskler som henger bak, samt mage. Har også kardio hver økt, mellom 500 og 700 kcal.

Kostholdet mitt er basert på periodisk faste. Jeg spiser første gang mellom kl 16 og 17 og siste måltid mellom kl 20 og 21.

Hver dag spiser jeg ca 750 g kjøtt (Karbonadedeig, kyllingfillet, torsk..)

250 g grønsaker

50 g grovt brød

På treningsdager tar jeg en shake i tillegg. (40 g protein, 0 carb, 0 fett)

Kosttilskudd:

All in 1 (vitamin- og mineraltilskudd)

5 g Omega 3

200 mg koffein (for å våkne)

5 g L-glutamin

Er det noen som har tips? Jeg var på Elixia å målte fettprosent for en måned siden. Da fikk jeg 15,5 % fett og 111,8 kg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20072-redusere-fettprosent-trenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som du har en god rutine gående der ;) Er ikke sikkert du trenger å forandre alt så mye. Du må ta med i beregningen at kroppen din har gått ned 17 kg (y):D Give yourself some credit :):) Kroppen er ikke laget for å klare å gå ned i vekt hele tiden, og siden du har vært på diett siden nyttår er det jo en stund. Ikke vær så hard mot deg selv, ta tiden til hjelp og smør deg med tålmodighetskremen :)

Det virker som at du gjør ting veldig riktig. Fortsett sånn :)

• 3 uker senere...
Ser ut som du har en god rutine gående der ;) Er ikke sikkert du trenger å forandre alt så mye. Du må ta med i beregningen at kroppen din har gått ned 17 kg (y):D Give yourself some credit :):) Kroppen er ikke laget for å klare å gå ned i vekt hele tiden, og siden du har vært på diett siden nyttår er det jo en stund. Ikke vær så hard mot deg selv, ta tiden til hjelp og smør deg med tålmodighetskremen :)

Det virker som at du gjør ting veldig riktig. Fortsett sånn :)

Helt enig ting tar tid, finn ut nøyaktig hvor mange kalorier du spiser daglig og juster etterhvert

Online kostdagbok - Prøv gratis! Oppskrifter - Treningsdagbok - Egne matvarer - Viser næringsinnhold for alle næringsstoffer finner du svaret

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...