Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp med å regne ut kaloribehovet mitt. Jeg er en mann på 20 år som er 180 cm høy og veier 70 kg. Jeg trener mellom 3 og 4 ganger i uken. I ukene med 4 økter er 3 styrketrening, mens den siste er lett kardio. Ukene med 3 økter er alle styrkeøkter.

Målet er å bygge lett uten å legge på meg ekstra kroppsfett. Hva er min BMR?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20018-hva-er-mitt-kaloribehov/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester
Trenger litt hjelp med å regne ut kaloribehovet mitt. Jeg er en mann på 20 år som er 180 cm høy og veier 70 kg. Jeg trener mellom 3 og 4 ganger i uken. I ukene med 4 økter er 3 styrketrening, mens den siste er lett kardio. Ukene med 3 økter er alle styrkeøkter.

Målet er å bygge lett uten å legge på meg ekstra kroppsfett. Hva er min BMR?

BMR er uten å ta høyde for trening. Så om du tar med trening: Estimert energiforbruk: 2682 kcal

uten: 1730 for bare å leve.

Fitnessbloggen.no – Kalorikalkulator | Facebook

BMR er uten å ta høyde for trening. Så om du tar med trening: Estimert energiforbruk: 2682 kcal

Kan det stemme? Jeg renget ut det samme for meg for noen måneder side, og trener ganske hardt, og har et normalt energiforbruk ved siden av - ikke kontorjobb, men jobber som PT. Jeg skulle ligge på rundt 3500 pr dag, og etter å ha nådd dit, eser jeg ut - overalt. Også rundt midjen. Vel, det TYTER ikke, men jeg måtte gå ned til 3000 for å stoppe. Jeg er 1.83 høy, og veier pr nå 85 kg. Stemmer den kalkulatoren overhodet?

Burde jeg da forholde meg til et energiforbruk på 2336 kcal de ukene med kun 3 treningsøkter?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...