Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Første gang jeg poster på noe som helst vekt/fitnessforum, og kan virkelig trenger noe hjelp.

Jeg er en 20 år gammel mann, er ca 188 høy og jeg veier 110 kilo.

Jeg spiller fotball på fritia, i gjennomsnitt i løpet av sommeren, spiller jeg nok annenhver dag(om ikke mer).

Jeg spiser vanligvis mellom 1 og 3 ganger om dagen(spiser generelt veldig sjeldent). Spiser ikke frokost, greier ikke trøkke i meg noe på morgenen. Det jeg vanligvis spiser, er brødskiver. Spiser også pizza kanskje 1-2 ganger i uka, som i know, ikke er bra. Spiser aldri middag, og er sjeldent jeg spiser noe varm mat. Spiser ikke grønnsaker i det hele tatt(vært sånn så lenge jeg kan huske. Var sta som en geit når jeg var liten, så foreldrene mine tvingte det ikke på meg).

Jeg elsker frukt, men blir dårlig med det til tider og.

Vekta mi i de siste månedene har variert veldig fra 105-110. Jeg aner ikke hvorfor, fordi jeg føler at jeg har spist så å si det samme, heh..

Jeg har planer om å komme meg ned i vekt, og er forberedt på å gi opp det meste av mat for det.

Så ja, denne hjelpen jeg trenger;

Er det noen der ute, som kunne hjulpet meg med å finne noe slags kosthold som kan funke for å gå ned i vekt? Det jeg helt er ute etter er et type kosthold som er å spise lite (om det i det hele tatt fins). Og hvis ikke, så bare any kosthold som hjelper. Kan godt leve på egg og kylling om det er det som må til.

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19971-vektnedgang-trenger-litt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Første gang jeg poster på noe som helst vekt/fitnessforum, og kan virkelig trenger noe hjelp.

Jeg er en 20 år gammel mann, er ca 188 høy og jeg veier 110 kilo.

Jeg spiller fotball på fritia, i gjennomsnitt i løpet av sommeren, spiller jeg nok annenhver dag(om ikke mer).

Jeg spiser vanligvis mellom 1 og 3 ganger om dagen(spiser generelt veldig sjeldent). Spiser ikke frokost, greier ikke trøkke i meg noe på morgenen. Det jeg vanligvis spiser, er brødskiver. Spiser også pizza kanskje 1-2 ganger i uka, som i know, ikke er bra. Spiser aldri middag, og er sjeldent jeg spiser noe varm mat. Spiser ikke grønnsaker i det hele tatt(vært sånn så lenge jeg kan huske. Var sta som en geit når jeg var liten, så foreldrene mine tvingte det ikke på meg).

Jeg elsker frukt, men blir dårlig med det til tider og.

Vekta mi i de siste månedene har variert veldig fra 105-110. Jeg aner ikke hvorfor, fordi jeg føler at jeg har spist så å si det samme, heh..

Jeg har planer om å komme meg ned i vekt, og er forberedt på å gi opp det meste av mat for det.

Så ja, denne hjelpen jeg trenger;

Er det noen der ute, som kunne hjulpet meg med å finne noe slags kosthold som kan funke for å gå ned i vekt? Det jeg helt er ute etter er et type kosthold som er å spise lite (om det i det hele tatt fins). Og hvis ikke, så bare any kosthold som hjelper. Kan godt leve på egg og kylling om det er det som må til.

Takk for all hjelp.

Hei !

Er det en grunn til at du spiser så sjeldent? For eks, mangler du matlyst, eller har du andre aktiviteter som tar overhånd? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg hadde noe av samme greia tidligere da jeg spilte veldig mye dataspill. Da spise jeg kanskje to ganger om dagen siden jeg var så oppslukt i spill.

Vekt kan variere veldig fra dag til dag hos alle individer, så ikke tenk så mye på akkurat det.

Det virker for meg som at du er relativt bevisst på hva du spiser osv, men for meg tror jeg du ville hatt en del å vinne på å bli litt mer strukturert i matvanene.

Hvis du skulle ønske å gå på en diett kan lavkaloridietten være et alternativ. Dette er en diett som egentlig passer ganske bra for det norske folk som har et ganske høyt inntak av karbohydrater og proteiner. Fett vil holdes moderat under denne dietten. Inntak av frukt, bær og grønnsaker er også høyt på denne dietten for å dekke fiberbehovet. Fiber vil være med på å øke metthetsfølelsen. Du skriver at du ikke spiser grønnsaker, er det fordi du ikke liker det, eller er det fordi du aldri har prøvd i mer voksen alder?

Ved denne dietten legges det også vekt på, som ved mange andre dietter at du øke den fysiske aktiviteten.

For meg er det viktig at personer skal trives med evnt dietter. Man skal ikke holde tilbake mat man liker ( med moderasjon ). Grunnen til at det er viktig er fordi det øker sjansen for varig endring i kosthold og enklere livsstilsendring

Jeg tenker at det kanskje ikke er diett som er de lureste. Kanskje for å få en kickstart, men det lureste for et langvarig resultat er den kjente livsstilsendringen.

Les mye her på bloggen, for her er det mange fantastisk lure og gode artikler. Lær mer om kosthold og trening. Kunnskap var i allefall nøkkelen for meg.

Jeg meldte meg inn i vektklubb.no da jeg startet, og det har hjulpet meg mye. Du kan jo ta en titt :)

Ellers er grønnsaker egentlig et must for å få i deg de næringsstoffene du trenger, men det eksisterer jo også kosttilskudd. Med mye protein og godt med grønnsaker kan du spise deg god og mett med god samvittighet. Slanking skal ikke være en pinsom affære der du går konstant sulten.

Masse lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...