Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallais!

Har lenge drevet med trening på treningssenter og har hatt mine gode perioder og dårlige. Sommern 2011 gikk jeg ned 17kg og var veldig fornøyd med det :-) etter det har det egentlig stoppet opp og jeg har fått litt muskelmasse men står egentlig fast nå.

Jeg har ikke så mye kunnslaper om kosthold osv,men har vel et helt ok kosthold. Spiser godteri kun i helgene i moderate mengder. Hver morgen spiser jeg havregryn med melk til frokost og skolelunsjen varierer veldig, kan være brødskiver med ost til to havrepannekaker den ene dagen. Middagen varierer noe volsomt.

Treningen min består av fitnessbloggen sitt X-PRESS program sammen med to kardioøkter i ukene. (Kardioen er enten 20min med løping eller 2 minuttersintervall)

Jeg håper at noen har tips til hvordan jeg kan miste litt av kroppsfettet mitt :-)

[ATTACH]99891[/ATTACH]

Slenger med et bilde hvordan det ser ut idag... :)

Ha en god helg alle sammen :)

post-18029-14440935321116_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19942-hjelp-til-%C3%A5-miste-kroppsfett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg kan se det har du nok null kontroll på kostholdet. Dette er veldig ofte avgjørende.

Personlig ville jeg bare kjørt styrkeøkter og null kardio.

Spist mye mere ren mat som kjøtt,fisk,kylling,grønnsaker, egg,nøtter,avocado,frukt, litt potet, litt ris osv. :)

Du veier ikke så voldsomt mye i forhold til høyden, så mere muskelmasse er nok det du bør sikte til.

Gjest Slettet
Heei!

Jeg er ca 180 cm høy og veier ca 72-73 kg :)

Hvis jeg legger deg inn i kcal på fitnessbloggen sin facebook side:

20år, 72kg, 180cm høy: moderat trening 3-5treninger i uken: 2700kcal for å holde deg på vekten. Jeg ville, selvom du vil få vekk fett. Lagt meg på overskudd type 3000kcal per dag. Hvis du har den treningsmengden vel og merke.

Da vil du heller øke vekten(muskelmassen går opp) og du vil se MYE bedre ut, og den samlede fett% går ned :)

Satse på ca 1kg oppgang i mnd ville jeg prøvd meg på :) Det kan nok være vanskelig å gjøre dette. Men å veie 72kg på 180cm er lite :)

Er selv 173 og ca 82kg.. Og jeg mener selv jeg er "Lubben"; men jeg ønsker ikke å gå lengre ned i vekt enn 74-75kg :) For hvis man går enda lengre ned, så blir man bare "tynnfeit" aka liten og spinkel, men har fortsatt mage osv. Det MÅ være noe muskler for at det skal vises :)

edit: ser du går 2.vgs :) da blir det 2736kcal per dag for vedlikehold :) noe som er liten forskjell!

Annonse

Gjest Slettet
Takk for mange flotte svar :)

Må kanskje også føye til at jeg ikke bruker note proteinpulver osv :)

Skal egentlig ikke være nødvendig med proteinpulver :) men kan gjerne være en fordel siden du bor hjemme og det er vanskelig å få i deg nok proteiner.

Men du kan nok alltid prøve: egg, fisk, kjøtt, kesam/cottage cheese er gode kilder til proteiner f.eks :)

En eggepakke 12stk på rimi koster 22kr.. Dette kan du fint selv kjøpe 1x i uken, så har du ihvertfall litt ekstra ettersom du bor hjemme! :)

Kylling på rimi: 150-170kr for 2kg :) Fint med en ekstra kyllingfilet per dag...

Jasminsris rema1000: 5kg tja,, 20-40kr eller noe... ris+kylling namnam!

tunfisk kan du også spise, dette er dritbillig!(hvis du liker da)

En fordel(og ulempe): Kan være å starte å logge på f.eks mylog/diett.no i 1 uke. Og se hva du faktisk får i deg :)

Jeg ville valgt å gått opp i vekt var jeg deg :) Da kan det være greit med f.eks:

1,5-2g protein per kg kroppsvekt

1g fett per kg kroppsvekt

fordel resten på karbs

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...