Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger litt hjelp med å sette opp ett ben program. Har kjørte dette programmet siden februar nå, og tenkte det var på tide å bytte:

Knebøy

Utfall

Gluten Bridge

Strakmark

Jeg vil i hovedsak fokusere på bakside lår, spesielt rumpe da jeg synes dette er et problem område for meg. Kommer til å trene ben 2 ganger i uken. Burde jeg ha to forskjellige program da?

Noen som har forslag til hvilke øvelser jeg kan bruke, eventuelt hvor mange rep+set osv?

Er godt kjent med hvordan jeg utfører de fleste øvelser i henhold til teknikk.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19915-ben-program-for-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen grunn til å bytte ut de øvelsene du har der. Eneste er at du kan prøve bulgarske utfall istedetfor vanlige utfall og variere mellom strakmark og vanlige markløft.

Varierer heller litt på repsområder og pass på å øke vektene så ofte du kan så vil du nok se at du oppnår det du ønsker. Du kan også prøve å variere på frekvensen.

Det er ingen grunn til å bytte ut de øvelsene du har der. Eneste er at du kan prøve bulgarske utfall istedetfor vanlige utfall og variere mellom strakmark og vanlige markløft.

Varierer heller litt på repsområder og pass på å øke vektene så ofte du kan så vil du nok se at du oppnår det du ønsker. Du kan også prøve å variere på frekvensen.

Takk for svar! Da prøver jeg å øke på repetisjoner. Har økt litt hver uke, men de siste tre ukene føler jeg at det har stagnert litt.

Øvelsene du har er utmerket for det du ønsker. 12-20 reps er fint i min erfaring på underkroppen. Kanskje pushe deg selv litt mer om du ikke har hatt så gode res. Hittil :)

Bulgarske utfall, knebøy og hip thrust på tirsdag, markløft, strakmark, legger på fredag F.eks :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...