Gå til innhold

Vet hva jeg vil, men ikke hvordan

Anbefalte innlegg

Ønsker å tape noe vekt og stramme opp kroppen, samt ha en grei kondisjon og muskelstyrke. Men er usikker på hvordan jeg skal komme meg dit.

Har trent jevnt i ca. 8 måneder nå, fra 5-7 ganger i uka, og har fortsatt 5 dager disponibelt. Programmet jeg har hatt nå har vært 2 dager med intervaller og 3 med styrke. Til rådighet har jeg spinningsykkel, manualer og strikk.

Jeg er glad i styrketrening og vil gjerne ha 3 dager minst med det, og gjerne 1-2 ganger med intervall. Hvor effektivt er det å ta 1-2 sett tabatintervall før/etter styrke? Og bør det være før eller etter?

Utholdenhet har jeg foreløpig ikke med, men hvor stor effekt har det, og er det en annen måte jeg kan trene kondisjon på? Finner ikke løping i en time særlig artig. Gir en halvtime med høyere intensitet like god effekt som en time med lavere?

Ang. styrke er jeg usikker på hvordan jeg bør ha: fullkropp eller mer isolert. Har spurt en god del folk og lest litt her og der, men føler fortsatt ikke at jeg har oversikt over hva som er lønnsomt og hvorfor. Om jeg har fem øvelser, 12 rep og 4 sett, føler jeg at det blir lite, i motsetning til når jeg har 16 øvelser, 12 rep og 3 sett. Men, hva tenker dere?

Tar også imot tips til øvelser jeg bør ha med, og som jeg har utstyr til (desverre ikke chinpus, pullsups eller hvor det trengs stang med manualer eller andre maskiner). Har sentrale øvelser som knebøy, etbens markløft, bryst, benkpress, skulderhev. Men, jeg må ha flere for rygg - men gjerne flere totalt og.

Noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19767-vet-hva-jeg-vil-men-ikke-hvordan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar også imot tips til øvelser jeg bør ha med, og som jeg har utstyr til (desverre ikke chinpus, pullsups eller hvor det trengs stang med manualer eller andre maskiner). Har sentrale øvelser som knebøy, etbens markløft, bryst, benkpress, skulderhev. Men, jeg må ha flere for rygg - men gjerne flere totalt og.

Noen tips?

Roøvelser og nedtrekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...