nj90 Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Hei! Hva synes dere om det eg spiser i løpet av dagen? Er det nok? Målet mitt er å stramme opp kroppen, bygge litt muskler og bli sterkere. Frokost: 50g havregryn, 2 egg Lunsj: 200g kyllingfilet, 60g ris, litt grønnsaker, 1/2 avokado Etter trening: 35g proteinshake, 1 banan, blåbær Kvelds: 150g laks, 1/2 pose selskapsgrønsaker, 1 ss mager kesam Er jente, 157 høy og veier 50kg. Fant forslag i en artikkel her inne til hva eg kunne spise iløpet av en dag, så utifra vekta mi bør jo dette være nok. Men føler eg blir så sulten bare en time å to etter eg har spist, når det enda er lenge igjen til neste måltid. Og mellom lunsj og kvelds er det jo ganske lang tid. Noen tips til hva eg kan gjøre med at eg blir så sulten? Drikke mer vann, spise nøtter osv?? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19730-er-dette-nok-mat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Har ikke regnet ut eksakte makro, men dette virker som litt lite mat ja. Med din vekt og høyde er det ikke noe grunn til å gå sulten. Spis når du er sulten og spis til du blir mett. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19730-er-dette-nok-mat/#findComment-729462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
focuseme Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Hei! Hva synes dere om det eg spiser i løpet av dagen? Er det nok? Målet mitt er å stramme opp kroppen, bygge litt muskler og bli sterkere. Frokost: 50g havregryn, 2 egg Lunsj: 200g kyllingfilet, 60g ris, litt grønnsaker, 1/2 avokado Etter trening: 35g proteinshake, 1 banan, blåbær Kvelds: 150g laks, 1/2 pose selskapsgrønsaker, 1 ss mager kesam Er jente, 157 høy og veier 50kg. Fant forslag i en artikkel her inne til hva eg kunne spise iløpet av en dag, så utifra vekta mi bør jo dette være nok. Men føler eg blir så sulten bare en time å to etter eg har spist, når det enda er lenge igjen til neste måltid. Og mellom lunsj og kvelds er det jo ganske lang tid. Noen tips til hva eg kan gjøre med at eg blir så sulten? Drikke mer vann, spise nøtter osv?? Hvorfor loggfører du ikke det du spiser hvis du er usikker på om du får i deg nok næring i løpet av en dag? Jeg personlig sverger til diett.no, fordi jeg syns loggføringen er grei og oversiktelig. Man fører også inn aktivitet i løpet av dagen, slik at man kan se om man får i seg nok mat i forhold til daglig kaloribehov og aktivitetsnivå. Når jeg plotter inn denne måltidsplanen din, kommer jeg frem til at du får i deg ca. 1500 kalorier. Om det er nok, kommer helt ann på hvor mye du trener, men allikevel så er din BMI i det nedre sjiktet av det som defineres som normalvektig. Det vil si at du er "farlig nær" undervektig. Hvis målet ditt er å få en stram, definert kropp så må du få i deg mer mat enn som så. Regn ut her hvor mye du trenger av kalorier hver dag for å opprettholde den vekten du har nå. Med din høyde og vekt ville jeg ikke anbefalt deg å legge deg under dette daglige behovet. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19730-er-dette-nok-mat/#findComment-729514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.