Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har merka tidligere at det er vanskelig å kjøre benkpress og pullupsøvelsene "helt ut" på samme dag.

Er dette noe jeg bør droppe? Tar jeg pullups først klarer jeg ikke særlig nærme 1 RM på benken, og tar jeg benk først så er det litt bedre men ikke lik å være uthvilt og ta øvelsen først.

Lurer også på skulderpress vs begge øvelsene. Tok en jævlig slitsomt økt med over-hodet olympisk skulderpress på tirsdag, i dag er det torsdag og jeg kjenner det ennå. Har ikke lyst å forstyrre skuldern hvis den prøver å bygge seg opp hvis pullups forstyrrer den - og ut i fra det jeg kan se her:

muscle.jpg

(Lånt fra fitnessbloggens post "Chins eller pullups?)

Så aktiverer jo pullups hele skiten den og.

Virker mest fornuftig å ta chins istedenfor pullups (jeg tar pullups med nøytralt grep) eller å drite i pullups/chins og bare ta benk hvis man syns man er sliten i skuldrene, da benk ikke kødder like mye med bakre øvre rygg og skuldre.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19573-pullups-vs-benk-skulderpress-vs-begge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skuldrene er veldig viktig i både pullups og benkpress så naturlig at man ikke kan/bør kjøre begge til failure hver dag.

Chins er litt snillere med skuldrene enn pullups og derfor kan det være mer behagelig å kjøre denne tungt etter tung benk/skulderpress enn pullups. Både chins og pullups aktiverer latsen like bra så du kan gjerne trene chins.

Men det er mer fornuftig å ha et par reps i reserve de fleste øktene. Det er ikke nødvendig å trene helt til failure for å få god framgang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...