Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har funnet ut at slanking med stor S ikke er noe for meg - etter mange års prøving og feiling (litt suksess og da, men det går opp i spinningen til slutt). Etter en real gjennomgang med meg selv har jeg nå funnet ut at jeg heller vil fokusere på den gyldne middelvei, men selvsagt med et ønske om en litt bedre kropp som resultat av "better living".

Jeg er ikke interessert i å telle kalorier - jeg blir faktisk syk av det. Jeg kan ikke utsette meg for stresset kaloritelling gir meg. Å spise balansert, men ikke helt riktig i forhold til det mange her inne mener er best, vil jeg satse på. Jeg kommer ikke til å kutte særlig på karbohydrater, men per dag ender jeg vel i gjennomsnitt på rundt 150-250g karbs. Protein på "andre plass" og fett spiser jeg minst av.

Av trening vil jeg prøve å trene minimum 3ganger per uke, noen ganger mer. Da går det mest i styrketrening (fokus på øvelsene i nybegynnerprogrammet her inne), bodypump i sal, løping og spinning + turer.

SÅ, over til spørsmålet mitt: Vil dette kunne gi meg en strammere kropp på sikt? Jeg har ikke noe problemer med størrelsen min eller vekten min, men jeg vil gjerne se at jeg blir litt strammere og klarer å fjerne litt av cellulittene mine, som jeg dessverre har mye av på lårene mine.

Eventuelt kan dere gi meg noen konkrete råd på hva jeg bør fokusere på i forhold til mitt utgangspunkt? Jeg er ikke interessert i å legge om alle vaner på en gang. Det funker ikke for meg.

Info: 166cm høy, ca 74kg, jente, 24år. Drikker forøvrig rundt 1,5l vann per dag.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19562-holdning-hud-og-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av trening vil jeg prøve å trene minimum 3ganger per uke, noen ganger mer. Da går det mest i styrketrening (fokus på øvelsene i nybegynnerprogrammet her inne), bodypump i sal, løping og spinning + turer.

SÅ, over til spørsmålet mitt: Vil dette kunne gi meg en strammere kropp på sikt? Jeg har ikke noe problemer med størrelsen min eller vekten min, men jeg vil gjerne se at jeg blir litt strammere og klarer å fjerne litt av cellulittene mine, som jeg dessverre har mye av på lårene mine.

3 ganger styrketrening i uken kombinert med et middelveiskosthold vil definitivt kunne gi det en strammere kropp. Men skal du trene 3 ganger i uken så vil du få best effekt av å fokusere alle de 3 dagene på skikkelig styrketrening. Kjør nybegynner programmet i et par måneder og gå så over på et program som får opp styrken din skikkelig (starting strength, 5x5, x-press, x-strength...). Men husk at om du skal få gode resultater av styrketrening må du være målbevisst og hele tiden sørge for at du har progresjon og løfter tyngre. Løfter du de samme vektene om et år som du gjør i dag vil også kroppen din se lik ut.

Okei, takk for svar. Skal prøve å ha fokus på styrketrening da, så får eventuelle ekstratreninger bli krydder for variasjonens skyld :) Bør alle de 3 treningene være nybegynnerprogrammet, eller kan en av de erstattes med f.eks. slynge?

Vil anbefale deg å la alle 3 være nybegynnerprogrammet. Men du vil kunne få greie resultater i starten av å kjøre det 2 ganger i uken også. Ingenting galt med slyngetrening, det er glimrende for kjernemuskulaturen, men det blir mest supplement til tung vekttrening og ikke noen erstatning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...