Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg spørr vell det spørsmålet alle ønsker et svar på. Det handler om hvordan man skal bli fit. Selvfølgelig vet de fleste av oss de grunnleggende faktorene som må til, der aktivitet og sunt og balansert kosthold må til.

Men spørsmålet lyder som følgende: Er det anbefalt å først kvitte seg med fette, for så å bygge muskler? Er dette den ''rette'' veien å gå?

Mange vil nok svare en kombinasjon, der både styrke og kardio inngår i treningen. Og det er jo soleklart.

Men som Line her gjorde, kvittet hun seg først med flesket, og så begynte hun med styrke.

Hva anbefaler dere? Hvilken vei ville dere gått, eller har gått?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19432-ber%C3%B8mt-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du bygger muskler forsvinner fettet av seg selv, sakte men sikkert. Hvis man vil speede opp kombinerer man med kardio. For beste resultater - kosthold. :) Jeg vil anbefale å bygge muskler med en gang! Musklene er "sultne" hele tida så forbrenning pågår selv når du sover (hvor fantastisk er ikke det?!). Det tar på kreftene å bygge opp muskelfibrene :)

Protip; Du trenger ikke poste samme spørsmål i flere underfora;)

Selv ville jeg anbefalt å bygge muskler før man går inn for å redusere fettmengden, da økt muskelmasse vil føre til økt forbrenning, og når muskelmassen øker og fettmengden forblir den samme, blir den jo prosentvis mindre. gitt at vekta holder seg nogenlunde stabil, og når man går ned i fett uten å ha noe under,blir man seende ganske så pjuskete ut, men har man muskler under ser man straks hakket bedre ut.

Men den beste måten å tilrettelegge for enten muskelvekst eller vektnedgang, det gjøres på kjøkkenet. Det er mye lettere å la være å spise den 200gramsplata med Freia, enn å måtte springe den av på 3dmølla etterpå.

Selv holdt jeg nogenlunde samme kosthold,trente en masse styrke, dreit i kardio (men gikk over til k00z bare på lørdagene og ikkenoe sjokoladebrusgodis ellers), og gikk ned en seks kilo over noen måneder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...