Gå til innhold

Proteiner ved "ekstra" treningsøkt


RobbieLad

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt "avhengig" av proteinshaken min etter hver trening. Noen dager kjører jeg doble treningsøkter hvis jeg blir overtalt til en kveldsøkt av noen etter at jeg har hatt min egen økt på morgenen. Før økt nr to har jeg da vanligvis fått i meg "riktig" mengde proteiner i forhold til egen vekt pr dag (hvis jeg inkluderer kveldsmaten som jeg spiser etter treninga). Har det da noen hensikt at jeg tar shaken etter økt nr to eller vil kroppen da ikke klare å ta opp mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen har ingen grense for hvor mye protein den tar opp, alt vil bli brukt med tiden. Tar du en ekstra proteinshake vil ikke de proteinene fordufte fra kroppen og aldri komme til sin rette. Det skader ikke å komme litt over anbefalt og ønskelig inntak av protein en dag, men det er heller ingen nødvendighet. Hvis du allerede har fått i deg nok proteiner den dagen trenger du ingen shake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...