Gå til innhold

Iskaffe/proteinshake!

Anbefalte innlegg

Jeg ble inspirert av mariebob sitt innlegg om iskaffe blandet med proteinshake for en stund siden.

Jeg har nettop handlet inn en del kg med proteinpulver, og tenkte å prøve ut litt forskjellige varianter

man kan gjøre med shakene uten at det går utover kcal! Jeg går på en streng biorytmediett så jeg

må passe på hva jeg blander i :cautious: !! I går så blandet jeg med Norkost sitt activate elite gold dobbel rich

chocolate mocca og espresso. på en skala fra 1 til 10 så var det en skuffende 3'er. Kan være at den ble litt tam fordi jeg blandet espressoen i kaldt vann. Skal prøve å blande i varmt vann og avkjøle i morgen. :) I dag så blandet jeg en sterk 8'er! Den er verdt å prøve. Da brukte jeg Norkost sitt activate elite gold vanillia cream og espresso. Jeg tilsatte noen få dråper med steviosa med vaniljesmak for å få den litt søt. Nøyaktig blanding jeg brukte var 3dl kaldt vann blandet med 65g proteinpulver. Så kokte jeg opp 2dl vann og blandet inn 2ts med espresso. Satte alt til avkjøling til det nesten frøs. Tilsatte noen dråper steviosa i espressoen før jeg blandet alt i et stort glass som også hadde ligget i fryseren til avkjøling!

Det var delicious!! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg ble inspirert av mariebob sitt innlegg om iskaffe blandet med proteinshake for en stund siden.

Jeg har nettop handlet inn en del kg med proteinpulver, og tenkte å prøve ut litt forskjellige varianter

man kan gjøre med shakene uten at det går utover kcal! Jeg går på en streng biorytmediett så jeg

må passe på hva jeg blander i :cautious: !! I går så blandet jeg med Norkost sitt activate elite gold dobbel rich

chocolate mocca og espresso. på en skala fra 1 til 10 så var det en skuffende 3'er. Kan være at den ble litt tam fordi jeg blandet espressoen i kaldt vann. Skal prøve å blande i varmt vann og avkjøle i morgen. :) I dag så blandet jeg en sterk 8'er! Den er verdt å prøve. Da brukte jeg Norkost sitt activate elite gold vanillia cream og espresso. Jeg tilsatte noen få dråper med steviosa med vaniljesmak for å få den litt søt. Nøyaktig blanding jeg brukte var 3dl kaldt vann blandet med 65g proteinpulver. Så kokte jeg opp 2dl vann og blandet inn 2ts med espresso. Satte alt til avkjøling til det nesten frøs. Tilsatte noen dråper steviosa i espressoen før jeg blandet alt i et stort glass som også hadde ligget i fryseren til avkjøling!

Det var delicious!! (y)

Oooh! det hørtes jo digg ut!

Jeg har en nespressomaskin hjemme som lager veeeeeldig gooood espresso, og jeg har en dille på veldig enkel iskaffe som jeg nå fikk lyst til å heller variere med proteinpulver istedet! hmmm.. takk for inspirasjonen! (y)

Jeg lager iskaffe veldig enkelt; brygger en god dose espresso og heller det over i et stort glass. Har en solid bunt med isbiter over, og heller melk til glasset er fylt opp (det er faktisk ikke så veldig mye melk det er snakk om..). Rører rundt litt slik at det blir godt og kaldt, og det blir det temmelig fort så lenge du er raus nok med isbitene. Tipper dette blir vel så godt hvis jeg bytter ut melken med ferdigristet sjokoproteinshake? eller kanskje sjokomintshake? oooooh! eller kanskje en dæsj med vaniljeproteinshake også?? ooooooiooooiooooi!!

Tipper jeg kommer til å eksperimentere med dette etterhvert som det blir varmere i lufta også... :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...