Gå til innhold

Hvilket proteinpulver?


e-vin

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 17 år, veier 44,5 kg og er 157cm. Målet mitt er å få en strammere kropp og mer markerte muskler. Jeg har trent håndball i 8år og trent på sats siden etter sommeren, så rutinene er inne. Jeg har begynt å tenkte på om jeg skal begynne på proteinpulver, men er usikker på hvordan man bruker det riktig og hvilket jeg burde ha.

Jeg har blitt tipset om disse to:

- MyRevolution Proteinpulver

-

Whey Protein Isolat 1000g Sjokolade Proteinfabrikken - Proteinfabrikken NO

Den fra myrevolution ble jeg anbefalt av en PT-trener, men så var det etterpå en annen som sa at den fra proteinfabrikken var mye bedre fordi den har mer proteiner og mindre fett, og det er jo for så vidt sant. Men det jeg lurer på er om det har mye å si?

Jeg vet at jeg kommer til å gå opp mye i vekt når jeg får mer muskler, og jeg har allerede gått opp 3kg etter sommeren da jeg begynte å trene styrke. Men jeg vil ikke gå opp i vekt sånn at jeg får mer flesk på magen og rundt der, men at jeg ser like tynn ut men har mer muskler og er mye mer markert. Hvilken burde jeg bruke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fettmengden blir uansett veldig liten i forhold til proteinmengden. Skal du legge på deg muskler trenger du både karbohydrater og fett, så det lille fettet som er i et vanlig proteinkonsentrat trenger du ikke være redd for.

Mesteparten av energien skal uansett komme fra karbohydrater og fett. På din vekt er det nok med rundt 70-80 gram proteiner, og det skal ikke mye til for å dekke det fra vanlig kost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro

Proteinpulver er tørket melk, filtrert for sukker og fett. Bruk "det" som du ville "brukt" melk uten fett og sukker.

Proteinpulver er ikke en kjemisk substans med uforutsigbare, skumle eller i noen grad ekstreme virkningsmekanismer. Kjøp det pulveret som gir mest mulig protein per kg for minst mulig penger og som har en tilfredsstillende smak. Styr unna gimmick-tilskudd som kasein, jenteprotein og andre "designer"varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...