Gå til innhold

Eventuell overtrening av bein


Stephanie F

Anbefalte innlegg

Har lurt litt på dette. Flere enn meg som har lagt merke til at jo mer trent en kvinnelig bodybuilder er - jo mindre er rumpa/beina? (finnes mange unntak såklart) Jada jada det meste av det vi har på beina er jo fett, men likevel.. hvorfor? Underprioriterer de underkroppen, kombinert med ekstrem lav fett%, eller er rumpa mye minde enn vi tror under alt fettet? Eller er alt dette genetisk?

Sikkert dumme spørsmål for noen, men jeg blir ikke smartere om jeg ikke får svar! :angelic:(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eller er rumpa mye minde enn vi tror under alt fettet? Eller er alt dette genetisk?

En mix her er nok svaret. Fjerner man alt fettet blir rompen ganske mye mindre enn normalt uavhengig av hvor mye muskler man har. Det er jo helt naturlig å ha litt fett også både på rompe og lår. Dette er jo også et paradoks til de jenter som tror man får for store lår av styrketrening. De blir fastere og mer markerte, men ikke særlig større.

Sikkert noen som trener beina for lite også, men de som når høyt opp har nok stort sett en fornuftig balanse i treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...