Gå til innhold

Stram/støl/ubehag i korsrygg


Mr.Jebbis

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt endel plager i korsrygg de siste 2 ukene. Merket dette første gang da jeg startet med 5/3/1 programmet og hadde den første markløft økten. Har tidligere trent starting strength der jeg har har trent markløft 1/2 dager i uken med 1 arbeidsett på 5 reps. Den første økten med 5/3/1 hadde jeg 3 sett på 5, 5 og 10 reps, i tillegg til 5 sett med 10 reps som assistanse.

Under det første settet på 10 reps fikk jeg en følelse i korsryggen som kan beskrives som stram, støl og stiv. Ble bare verre og etter treningen var jeg så stiv og støl i korsryggen at jeg slet med og bøye meg i alle former som involverte ryggen i noen grad. var som og vere støl bare at det var x antall ganger verre. Senere på dagen merket jeg det ekstra mye på venstre side (høyre side i svert liten grad). Det gikk gradvis bort etter noen dager. men da jeg hadde knebøy økten 4 dager senere skjedde det igjen. 2 dager etter "blusset" det litt opp igjen da jeg kjørte stående skulderpress.

Har fortsatt treningen som normalt og nå 2 uker senere er det et ganske "kronisk" ubehag der. Viss jeg sitter stille en god stund merker jeg ikke noen men når jeg er oppe å går og bøyer litt på meg kommer det tilbake og blir værende en stund. Er aldri direkte vondt.

Det jeg lurer på er om dette simpelthen er et resultat av en økning i volumet på spesielt markløft og om det vil gå over etter en stund. Eller om dette er noe en burde oppsøke eks. kiropraktor og få sett på.

Har forresten startet og tøye rompe, bak/framside lår samt hofteleddsbøyere hver dag.

Håper noen har noen råd siden dette har blitt noe som plager meg daglig:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mr.Jebbis

Litt støl i korsryggen er ganske normalt om man øker mengden i bøy og markløft, men stort ubehag skal det selvsagt ikke være og da er det noe feil.

Har du fått noen til å se på teknikken din i markløft og knebøy? Legg gjerne ut en video av deg selv så får du litt tilbakemeldinger på teknikken.

Det er også bedre å få det undersøkt en gang for mye enn en for lite. Like greit å få sjekket det ut først som sist så du ikke pådrar deg noen skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...