Gå til innhold

Ned i vekt, hjelp til kosthold ønskes


Anbefalte innlegg

Heisann :)

Mann, 24 år, 117 kg, 182 cm - (BMR oppgitt til 2422)

Har i mange år hatt en god del for mye på kroppen, og er nå godt igang med en livsstilsendring, hvor jeg har hovedfokus på å endre kostholdet, og trener styrketrening 3 ganger i uka. Jeg var i midten av januar, ved starten av prosjektet, 120 kg. For en måned siden var jeg 117, og har ny veie dag imorgen (sjekker ved midten av hver måned).

Jeg har slitt litt med å få i meg nok mat (et nytt konsept for meg), og har ligget rundt 1700-1800 kcal i daglig inntak, men går ikke rundt sulten eller slapp, og styrketreninga går så det suser, og løfter mer og mer for hver uke. Har tatt meg litt i nakken, og ligger nå på en ca 2381 kcal, hvorav 242g er protein, 98g karbohydrat og 112g er fett.

Måltidene er som følger

Frokost:

Mager Kesam og Mager Cottage Cheese med Fun Light

Lunsj:

Shake av assorterte grønnsaker (paprika, tomat, agurk, brokkoli, gulrot, spinat, salat, eplejuice)

3 kokte egg

Middag:

2 kylling/lakse fileter med wokede grønnsaker (squash, stangselleri, purreløk, gulrot, brokkoli, paprika, aubergine)

Mellommåltider og diverse:

Naturelle Cashewnøtter (ingen olje eller salt) (125g)

Whey-Tech sjokolade shake (1 porsjon a. 45g pulver)

Halv boks vanilje kesam med 2 håndfuller blåbær

Stort glass ekstra lett melk

En pakke skivet røkelaks (100g)

Kjempeflott om noen kunne kommet med innspill :)

-Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin fordeling av makroer forsåvidt, og dersom dette medfører en fin og kontrollert vektnedgang er det veldig bra. Ingenting i veien med maten du spiser i seg selv, men kanskje det hadde vært gunstig å spise seg mer mett til hvert enkelt måltid, og ikke spise så mye i mellom måltidene? Store deler av energiinntaket ditt kommer jo fra mellommåltider. Dersom du trives slik er det selvfølgelig helt greit, det har ikke noe å si når du spiser, men for metthetsfølelsens skyld, og for å ikke konstant tenke på mat?

Bare en tanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...